Sida 1 av 1
3,5 kontra urpluggad original
Postat: 06 mar 2012, 13:35
av volvomannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skillnad mycket eller lite? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 14:00
av Amarace
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min erfarenhet är att det är skillnad i styrkan, bra i botten och hela vägen på en sk 3,5hk, lite bättre toppfart. Men om det är värt att köpa en sk 3,5hk jämfört med att dra plugg och justera lite på en original så är det inte värt det. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 14:30
av sachs
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska du ändå köpa gör det ordenkligt från början och ta 60cc.
käns dumt att åkafast för en 3,5 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 14:48
av Braxmatte
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skillnaden är väl hur insuget ser ut inne i cylinderloppet (bredd och duration)
Orginalcyllen med dragen plugg har ju bara ett runt hål lite mindre än ytterdia på pluggen
Men med lite behandling med filen så blir det nog ingen skillnad
Kan nån lägga ut en bild på en 3.5 där man ser insuget från loppet

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 06 mar 2012, 20:56
av P-plats.se
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en sk. 3,5:a och den var grymt slö i botten men varvade som f_n...
Inget jag rekomenderar i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>