Jockeb's Suzuki K50...

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På min k 50 satt dom bakre fotpinnarna gängade i svingen det kanske finns hål där på din också :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
jockeb
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 mar 2011, 00:00
Ort: Hörnefors
Kontakt:

Inlägg av jockeb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
alf-johan skrev:På min k 50 satt dom bakre fotpinnarna gängade i svingen det kanske finns hål där på din också :D
Det var det jag hade hoppats på men svingen har inga hål någonstans :? Man skulle ju kunna fästa dom i stötdämparnas nedre fäste men jag tycker dom kommer lite väl högt och långt bak då... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske det går att göra någon annan form av fastsättning :?: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
jockeb
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 mar 2011, 00:00
Ort: Hörnefors
Kontakt:

Inlägg av jockeb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite nya prylar så som 60cc cylle, trimmembran, nållager, fram o bakdrev drev ny packningssats mm mm
Bild

Avskalad motor:p
Bild

Nu är allt monterat och provturen var riktigt trevlig men inte helt problemfri!
Sitter alltså en ny smått portat och blueprintad 60cc cylle 16mm gasare, dubbelmembran och triminsugskåpa.

Den vill gärna att jag har full choke, annars vill den dö!
Sen har den nått skumt för sig, när man kommit upp i hastighet på 4:an och kört en bit så bara dör den för att helt problemfritt starta igen när man kickar igång den vid stillastående :hmm: Den går direkt lika bra igen tills man kört ungefär samma sträcka då den dör igen. Detta sker dock bara om man kör för fullt, kör man lungt o fint går den hur länge som helst förutsatt att man kör med choke!

Har läst någonstans att det kan vara så enkelt som fel avstånd på tändstiftet som gör att tändningen överarbetas och stänger av!?
Låsningen på flottörnålen sitter på nedersta jacket, det betyder väl att den får mindre soppa eller??
Ni får gärna komma med lite tips o råd :D

Tilläggas skall att moppen går grymt bra och är urstark trotts 15/32 drevning! har inte testat att toppvarva den än då jag vill köra in den lite först men den gör ca 70 på mätaren lätt utan att jag måste ligga över styret :lol: (jo jag vet att det inte är "riktig" fart)

Som sagt... hjälp mig med lite justerings trix nu :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nålen bestämmer 25-75% av gaspådraget, huvudmunstycke 75-100%

Rent konkret... Du har låsningen i nålens nedersta spår, dvs nålen är i högsta läget, detta innebär att motorn får mer soppa. Att den dör när du håller full mutter betyder att du har för litet huvudmunstycke, där måste du gå upp några storlekar. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Neifelheim
Inlägg: 2793
Blev medlem: 16 mar 2010, 00:00
Ort: Småland.

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tror han menar att nålen sitter så högt det går...men inte säker. <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
jockeb
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 mar 2011, 00:00
Ort: Hörnefors
Kontakt:

Inlägg av jockeb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Låsbrickan sitter i nålens nedersta spår! Och nålen är väl i sitt högsta läge då?? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jockeb skrev:Låsbrickan sitter i nålens nedersta spår! Och nålen är väl i sitt högsta läge då??
Yes :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
jockeb
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 mar 2011, 00:00
Ort: Hörnefors
Kontakt:

Inlägg av jockeb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ska jag dock erkänna att jag upptäckte idag när jag plockade upp trotteln att brickan satt i översta läget på nålen :shock: Nu är den i nedersta läget och man behöver inte längre använda choken :lol:

Dock vill den fortfarande dö efter typ 500m på full plugg :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Inlägg: 821
Blev medlem: 19 jan 2011, 00:00
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Större huvudmunstycke! <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget . <!-- </EdIndex> --></div>
jockeb
Inlägg: 40
Blev medlem: 02 mar 2011, 00:00
Ort: Hörnefors
Kontakt:

Inlägg av jockeb »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget .
Dom här är väl lite mer svårtrimmade än så kan vi väl säga.... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
umekille skrev:Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget .
Jo så var det, när man liysanar på folk.
Typ. Jag hade en puch och hade tagit ur pluggen och den gick 90km/tim. När jag var 15 år. ( på 70 talet) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat
Inlägg: 1190
Blev medlem: 05 maj 2009, 23:00
Ort: Hönö

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hade samma symptom på en Zündapp när man körde på fullgas så dog den efter ett tag, det visade sig att tanklocket var för tätt så det blev vacuum i tanken. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
umekille
Inlägg: 1492
Blev medlem: 01 sep 2009, 23:00

Inlägg av umekille »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:
umekille skrev:Vill minnas att dem tidigare zuzuki med 3vxl.utan vidare gjorde
70 med bara lite borr i insuget .
Jo så var det, när man liysanar på folk.
Typ. Jag hade en puch och hade tagit ur pluggen och den gick 90km/tim. När jag var 15 år. ( på 70 talet)
Mn polare då hade en zuka som var borrad killen som var ihop med hans moster hade ordnat den och en svarvad strypning men den var för lite strypt så han torska då den gjorde 50...polisen var snäll och hjälpte med måtten så det blev en strypning till så var den orginal...men lätt byta ut eller ta bort.he he. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar