Sida 4 av 5

Re: Cross.B type

Postat: 08 jun 2017, 13:18
av musköchrister
dom som är uppflyttade,är dom gjorda efter formula 50MX ramen?

Re: Cross.B type

Postat: 09 jun 2017, 23:14
av sidecarrob
Hur blir det när fjädringen är i botten? Går kedjan i sveingen då Kenneth?

Re: Cross.B type

Postat: 11 jun 2017, 21:26
av billykid
Tackar för omdömme HSE....men jag var verkligen ringrostig med svetsen, ej 100% njöd med svetsarna...bättre ska jag kunna.

Nää Muskö....inte efter MX ramarna, mätt så att kedjan får lika mycket utrymme upp som nertill om swingbulten..:!:

Om det tar i beror ju på hur lång fjädrings väg dämparna har. Och drevens storlek fram + bak. Klart stätter man ditt korta dämpare med små drev så kommer det naturligtvis att ta i svingenbulten... sidecarrob... Då krävas nån form kedjersträkare... :wink:

Re: Cross.B type

Postat: 17 jun 2017, 19:34
av Lolalola
Schysst samling motorfästen! :thumb:

Re: Cross.B type

Postat: 23 jun 2017, 01:09
av billykid
TACKAR ...för dom omdömet: Lolalola, HSE... slider_thankyou.gif

Kommer mera en prototyp i rostfritt till vanliga E-Typen.....ska se om det går att polera.... 8)
Jag själv prioterar funktion och snyggt.....visst kommer fästa att glänsa...till Ture + vissa.... :wink:

Re: Cross.B type

Postat: 30 jun 2017, 21:07
av Lolalola
Jag just nu faktiskt i valet och kvalet vad beträffar att flytta upp svingen. Jag kan inte bestämma mig, för om jag flyttar upp den hamnar axeln mitt i ramnumret och det blir ont om plats för muttrarna. Plus att det är snyggare att ha den kvar där nere. Men om jag inte gör det så får jag (beroende på stötdämpare och kedjespänning då) problem med nyss nämnda slackning och får dessutom göra om fästet. Lättare då att borra två nya hål i ramen. Kanske... Fan jag kan inte bestämma mig! staff_annoyed

Re: Cross.B type

Postat: 06 jul 2017, 17:01
av billykid
Så är det Lolalola ....det visste ja innan....Race=upp. Ner=snälla :D

Upp eller ner... med swingit... 8)

Har båda.....+ nytt under fäste.... 8)

Vilket vill du ha..

Re: Cross.B type

Postat: 06 jul 2017, 19:42
av Lolalola
Jag flyttade upp svingen. :)

Re: Cross.B type

Postat: 01 aug 2017, 18:59
av KKR-Rille
kan du tänka dig sälja ett motorfäste med uppflyttad sving? för etype ram? blev ju tvärsugen att använda min s-motor! ;) istället för Ekfn som ligger på tillväxt!

Re: Cross.B type

Postat: 01 aug 2017, 20:38
av billykid
KKR-Rille skrev:kan du tänka dig sälja ett motorfäste med uppflyttad sving? för etype ram? blev ju tvärsugen att använda min s-motor! ;) istället för Ekfn som ligger på tillväxt!
.
.
Det går bra...du har pm..

Re: Cross.B type

Postat: 02 aug 2017, 06:54
av Lolalola
Fan alltså, jag funderar på om jag inte skall ta och bygga mig en till. Nu rann inspirationen till. :)

Re: Cross.B type

Postat: 02 sep 2017, 00:03
av billykid
Bra tanke Lolalola...Du fått tilll dina mop bra... :wink:

Som jag sa med koplingen....jusera ett glapp vid vajer/kopan på min 1mm + spel vid cc-skruv, så funkar det.

NU en bild fråga om ni kan..... :?: Muskö vet du denna... :?:

Re: Cross.B type

Postat: 02 sep 2017, 11:44
av musköchrister
GS-mekanism

Re: Cross.B type

Postat: 03 sep 2017, 17:43
av Conrad Engström
5 växlad sachs

Re: Cross.B type

Postat: 04 sep 2017, 10:03
av Mcb80ts
Satt på Gs för att inte "hoppa växlar" visst?