Re: Cross.B type
Postat: 09 sep 2017, 22:40
Helt rätt alla är det är det troligen GS vxl-mekanik. Conrad vara oppservant och räknade hacken.
Men jag trodde ej att dessa fanns på på SACHS 80SW motorer från Tyskland...Köpte denna motor
80SW mest för att jag behöver vattenpumpen....(vattenpumpen ej med på bilden)..
Alla vill ha en GS motor, mera tättstegad vxl-låda mm. Har kollat å räknat kuggen på 6 växlade
maskiner. Jag kan inte förstå att folk är så dumma att dom betalar mera för en GS motor när
vanliga Tyska motorn är bättre än GS..... Snart skurvat i 10år mek. SACHS Cepe motorn
med utgående drev på höger sida.
Sen ser många grr att vissas byter ut allt lager mm vid motor renv. Byta ut allt vid renoveringar.......
Braxmatte sa tex då jag föreslog att byta ut hela kolven då detta kan vara billigare, än att bra byta ut
kolvringarn är ju inte rätt, om du har en bra orgi. del ska du byta den mot en billigare kopia.....
Byt inte ut bra original delar mot shitt....
Men jag trodde ej att dessa fanns på på SACHS 80SW motorer från Tyskland...Köpte denna motor
80SW mest för att jag behöver vattenpumpen....(vattenpumpen ej med på bilden)..
Alla vill ha en GS motor, mera tättstegad vxl-låda mm. Har kollat å räknat kuggen på 6 växlade
maskiner. Jag kan inte förstå att folk är så dumma att dom betalar mera för en GS motor när
vanliga Tyska motorn är bättre än GS..... Snart skurvat i 10år mek. SACHS Cepe motorn
med utgående drev på höger sida.
Sen ser många grr att vissas byter ut allt lager mm vid motor renv. Byta ut allt vid renoveringar.......
Braxmatte sa tex då jag föreslog att byta ut hela kolven då detta kan vara billigare, än att bra byta ut
kolvringarn är ju inte rätt, om du har en bra orgi. del ska du byta den mot en billigare kopia.....
Byt inte ut bra original delar mot shitt....