Crescent 1189 Flakmoped
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle ändå till Stockholm i tjänsten det blev 14 mils omväg och jag sparade 1200:- på frakten!
Dock har jag stött på patrull på den andra flakamotorn. Kopplingsaxeln är förstörd i den ända som sitter i bussningen! Men ett samtal till "Simtus" löser nog problemet. Han svarvar om axeln och gör en ny specialbussning så blir det bra! <!-- </EdIndex> --></div>
Dock har jag stött på patrull på den andra flakamotorn. Kopplingsaxeln är förstörd i den ända som sitter i bussningen! Men ett samtal till "Simtus" löser nog problemet. Han svarvar om axeln och gör en ny specialbussning så blir det bra! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ramarna inlämnade för svets/fix. Ny kopplingsaxel påväg från Dalarna! Allt går åt rätt håll. Räknar med att lämna in för lack slutet av denna veckan. Har lugnat mig lite kring färgval, etc och bestämt mig för att måla dem gröna. Den ena i ton med nyproducerade skärmar, etc då jag köpt ett set. Den andra i den lite mörkare originalfärgen då jag kom över kedjeskydd och bakstagen NOS originalgrön. (Svindyr Tradera auktion!) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Imorgon bitti hämtar jag färdigsvetsade ramar och skickar direkt till blästring målning. Tar några bilder och lägger upp.
Skall försöka lära mig bildhanteringen så jag får fullstora bilder här.
Behöver fortfarande lite småprylar för att få ihop mopederna som avgasrör till en, skruvar, muttrar, brickor etc.
Har lite prylar påväg i Posten också.
Det drar ihop sig för slutmontering!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Skall försöka lära mig bildhanteringen så jag får fullstora bilder här.
Behöver fortfarande lite småprylar för att få ihop mopederna som avgasrör till en, skruvar, muttrar, brickor etc.
Har lite prylar påväg i Posten också.
Det drar ihop sig för slutmontering!!! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är allt förberett och jag bjuder på lite bilder på mitt lager och arbetsbänk. Ramdelar, tankar och hjul, skärm har lämnats in för blästring och målning. Vet inte när jag dem, men håll tillgodo med detta så länge:

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20 <!-- </EdIndex> --></div>

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20

By bjed001 at 2012-01-20 <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Du fixar snart det här "bjed001"
Heja !!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Fan va trött jag blir på ditt gnäll ! Råkar du skriva nått nån enstaka gång så är det fan i mig bara otrevligheter, Vill du ha mer pengar till ljusterapinzappafan skrev:Du kan inte lägga in större bilder?

Du fixar snart det här "bjed001"

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kör 800x600, blir bra för de flesta
<!-- </EdIndex> --></div>

Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
- Lasse väss
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nej nej ! Någon kan säkert visa dig, själv kör jag bara "Photobucket" ... så där vet jag ju hur man gör
bjed001 skrev:Jag tar gärna tips på vilket format jag skall använda när jag laddar upp i image schack så ingen behöver reta sig på det. Eller också lägger jag tiden för forumuppdateringar på att mecka istället.

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->800x600

Uploaded with ImageShack.us
Riktigt trevlig arbetsplats!

Uploaded with ImageShack.us
Riktigt trevlig arbetsplats!

Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då är det snart klart för första provstart!

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>