Ja, det här är verkligen Zündapp. Grejer i särklass från den tiden när jag var femton...

Hej.Lolalola skrev:Det går alldeles utmärkt, åtminstone på dom treväxlade, men det blir små klackar kvar på blockhalvorna. Jag vet inte om man kanske kan slipa bort dom, men det går att ha så utan att det stör så värst mycket. Förresten så ser det ut som att 518-23's motor är en rundmotor från början för det syns ju inga fyrkantiga klackar på den.
Jo 56:an, du är helt rätt ute56:an skrev:Jag tror det är mer än fyra växlar som är extra i en sådan här motor. Utgående axel ser ut att vara samma förstärkta utförande som på KS100:an. Likaså blir jag inte förvånad om det skulle vara ett stödlager i transmissionskåpan för vevaxelns drevsida.
Ja, det här är verkligen Zündapp. Grejer i särklass från den tiden när jag var femton...
http://www.tradera.com/ilo-motor-flaktkyld-auktion_100707_146104362518-23 skrev:Hallå alla.
Motorn är nu såld,men jag behöver fortfarande en ilo kickmotor.
Någon som vill sälja en?
Mvh Magnus
Jag bjuder 2000:- <!-- </EdIndex> --></div>518-23 skrev:Hmm, Jo KS100 är ju en trevlig motor. Men enligt mig är den idag kraftigt övervärderad56:an skrev:Jag hade Zündapp KS100 när jag var sexton och t.o.m. två stycken förresten...
Den här motorn är väldigt lik KS100 motorn fastän det är en annan (och svart) transmissionskåpa.
På den tiden, i början av sjuttiotalet, var KS100 motorerna eftertraktade och man fick betala en ganska hyfsad slant för att bli ägare till en sådan. Hur mycket kan motorn på bilden vara värd idag?.
Motorn på bilden är en 50cc, har ett värde på ca-.
Mvh Magnus
OK, du menar det är som att komma ut från frisören och det är inte lika klippt på båda sidorna?Johan Lat skrev:Jo det går att byta transmissionskåpan men det är kickkåpan som gör att det ser för jävligt ut med runda kåpor på denna motor, det passar inte alls.