Slaktare

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Re: Slaktare

Inlägg av knilsknilsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tommyå skrev:Men i det här fallet med motorn så är det väll fan inte han som sålt den som 3v
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=9232&mforum=raketsport
läs här! vi vet redan att tommy96 inte har nått med detta att göra det är ju inte ens samma motor allt detta gäller Tommyå! :wink:
det var wiklund som misstog sig och trodde att veteranladan köpt motorn av tommy96 men så var det ju inte.

Det är ju Veteranladan vi är sura på inte ett dugg på Tommy96 :idea: :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Amarace

Inlägg av Amarace »

tommyå skrev:Men i det här fallet med motorn så är det väll fan inte han som sålt den som 3v,Utan en viss herre från orrefors som ljuger och skyller i från sig för att rädda sitt eget skin
Återigen, det där har ju inte med saken att göra? Hittar du på orsaker nu? Det där stog ju klart i tråden om Veteranladan hur det ligger till, jag förstog då på en gång att motorn Tommy96 hade sålt inte hade nåt alls med motorn som Wiklund fick att göra, förutom typskylten, och att TOmmy96 inte hade nåt alls med just affärern med Wiklund att göra.

Varför dra upp det här, och igen??? Kom med nåt konkret som backar upp den skit du kastar på FOrumet istället, som inte har med Veteranladan att göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

tommyå skrev:Men i det här fallet med motorn så är det väll fan inte han som sålt den som 3v,Utan en viss herre från orrefors som ljuger och skyller i från sig för att rädda sitt eget skin
Absolut det är Veteranladan som är boven inte ska vi andra här på forumet bli ovänner bara för att veteranladan (ted gunbjer) är som han är och gör som han gör. slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
tommyå

slaktare

Inlägg av tommyå »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ingen behöver ta åt sig av detta, Men som jossan skrev med så dömmer vissa hårt,Tommy 96 har fått många oskyldiga på hopp både nu och förr <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Re: slaktare

tommyå skrev:Ingen behöver ta åt sig av detta, Men som jossan skrev med så dömmer vissa hårt,Tomm har fått oskyldiga på hopp
Ja det är sant att han fått oskyldiga påhopp men de har ju bett tommy96 om ursäkt och tommy96 har godtagit dessa. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
Wiklund

Inlägg av Wiklund »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tommy96 sålde en tvåväxlad hand flinta som en treväxlad. Jag kan inte säga hur dom har gjort upp affären men det står faktiskt treväxlad i rubriken.

http://www.tradera.com/trevaxlad-hva-flinta-motor-auktion_302493_144083256

Typskylten som sitter på den motorn har Ted flyttat över till motorn som han skickade till mig. Tommy96 har inte någonting med min affär att göra. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Re: slaktare

Inlägg av Amarace »

tommyå skrev:Ingen behöver ta åt sig av detta, Men som jossan skrev med så dömmer vissa hårt,Tommy 96 har fått många oskyldiga på hopp både nu och förr
Och återigen, fram med dessa påhopp? SOm jag skrev så nämns Tommy 96 i endast 4 trådar på Forumet, och endast två inlägg som är utanför veteranladantrådarna. SÅ många oskyldiga påhopp är ju nåt som du hittar på?

Jag inser dock nu att det inte går att diskutera detta med dig, du ser på detta väldigt trångsynt och har fått för dig nåt och inte kan ta in rena fakta istället.

SJälvklart ska man inte döma en person förhårt, och absolut inte utan anledning, men just vad gäller Tommy 96 har det ju inte ens hänt egentligen. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänk ochså på att om det inte fanns folk som demonterar/slaktar mopeder
till reservdelar så skulle ju var och en få lov att köpa sina egna reservdelamoppar för att få i hop en fin. för populära ungdomsmoppar som alla levt ett hårt liv skulle det ju innebära att man kanske fick lov att köpa en 5 till 6 st mopeder av samma modell. för att få ihop alla delar.och kostnaderna skulle bli skyhöga.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
a@westman

Inlägg av a@westman »

erlan skrev:Tänk ochså på att om det inte fanns folk som demonterar/slaktar mopeder
till reservdelar så skulle ju var och en få lov att köpa sina egna reservdelamoppar för att få i hop en fin. för populära ungdomsmoppar som alla levt ett hårt liv skulle det ju innebära att man kanske fick lov att köpa en 5 till 6 st mopeder av samma modell. för att få ihop alla delar.och kostnaderna skulle bli skyhöga.

erlan
nädå. för när du är klar så säljer du dom till nästa som renoverar :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tommyå

slaktare

Inlägg av tommyå »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt delar behövs ju för oss alla <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om jag hade 20 mopeder skulle jag slakta dom direkt för att kunna erbjuda alla originalrenoverare schyssta grejer till överkommligt pris :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

Grannen skrev:Om jag hade 20 mopeder skulle jag slakta dom direkt för att kunna erbjuda alla originalrenoverare schyssta grejer till överkommligt pris :lol:
Appropå det så har jag 2st rushar i delar.Nån som e intresserad? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

Grannen skrev:Om jag hade 20 mopeder skulle jag slakta dom direkt för att kunna erbjuda alla originalrenoverare schyssta grejer till överkommligt pris :lol:
isåfall skulle du nog lägga ut delarna på tradera till högsta dagspris... :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Levve skrev:
Appropå det så har jag 2st rushar i delar.Nån som e intresserad? :roll:
Jag tror jag vet en viss Veteranlada som skulle vara intresserad :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
tommyå

Inlägg av tommyå »

knilsknilsson skrev:
Levve skrev:
Appropå det så har jag 2st rushar i delar.Nån som e intresserad? :roll:
Jag tror jag vet en viss Veteranlada som skulle vara intresserad :lol:[/quote

Han har gått under jorden] <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar