<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp med min nyköpta compact.
Den har gått skitbra fram tills idag då den verkar ha tappat kraft.
Den har ställbart munstycke som jag har varit och skruvat på. Antar att munstycket är till för att ställa när motorn är varm/kall eller?
Kan problemet ha orsakats av detta eller tror ni att det är någon annan anlednig. Kanske plocka isär och göra rent förgasarn?
Min andra fråga handlar om strömbrytaren.
Den högra brytaren är ju till för ljus på och av men vad gör den vänstra?
Ska det finnas hel/halvljus?
Går det att vinkla ner reflektorn?
Tacksam för svar <!-- </EdIndex> --></div>
compact hjäp
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mina MCB mopeder har likadana strömbrytare och de är inkopplade så att vridströmbrytaren närmast kabelingången är Av/På för belysning, vridknappen på motstående sida är för hel/halvljus med ett litet "dödläge" emellan men inte tre lägen
[img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Det finns en annan vanlig typ av omkopplare som används av bla Huskvarna mfl som bara har en trevägsknapp för belysningen plus givetvis "dödare" och signalknapp.
Om du menar att ställa in höjden på framlyset när du skriver "vinkla reflektorn" så finns det en liten justerskruv för detta infälld i lyktsargen strax ovanför sargens fästskruv mot lykthuset. <!-- </EdIndex> --></div>

Det finns en annan vanlig typ av omkopplare som används av bla Huskvarna mfl som bara har en trevägsknapp för belysningen plus givetvis "dödare" och signalknapp.
Om du menar att ställa in höjden på framlyset när du skriver "vinkla reflektorn" så finns det en liten justerskruv för detta infälld i lyktsargen strax ovanför sargens fästskruv mot lykthuset. <!-- </EdIndex> --></div>
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt: