är det någon som vet ?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
joni

är det någon som vet ?

Inlägg av joni »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ? <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns dom som går driva med växelström, dom som kräver likström, och desto fler som även kräver batteri. Så det beror på vad det är för grejer du syftar på. <!-- </EdIndex> --></div>
joni

Inlägg av joni »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
G-son skrev:Finns dom som går driva med växelström, dom som kräver likström, och desto fler som även kräver batteri. Så det beror på vad det är för grejer du syftar på.
jag undrar om det går att driva blinkers reläna till en suzuki k50 med strömmen direkt från tädningen eller om man måste ha en likriktare i mellan eller om man moste ha dom kopplade till batteriet som jag hadde tänkt att jag inte ska ha något <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inte pysslat med just K50, men om den beter sig som FS1, DT50MX, MT5 m.fl. som har ett liknande elsystem så fungerar inte blinkers utan batteri. Till stor del för att generatorn inte ger tillräckligt mycket ström för att tända blinkersen på lågvarv (och det är inte ofta man maxvarvar moppen när man använder blinkers). <!-- </EdIndex> --></div>
joni

Inlägg av joni »

G-son skrev:Har inte pysslat med just K50, men om den beter sig som FS1, DT50MX, MT5 m.fl. som har ett liknande elsystem så fungerar inte blinkers utan batteri. Till stor del för att generatorn inte ger tillräckligt mycket ström för att tända blinkersen på lågvarv (och det är inte ofta man maxvarvar moppen när man använder blinkers).
ahh ok då vet jag nog kanske eventuellt vad jag ska hitta på :)
ja ska testa om jag kan få det att fungera eller så får jag väll hitta på något annars får väll blinkersna som sitter monteraade bara bli som prydnad :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars finns det s.k ulo-boxar som sköter allting :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
joni

Inlägg av joni »

Puchen skrev:Annars finns det s.k ulo-boxar som sköter allting :wink:
ulo boxar fins men inte till k50 och om man hittar någon så är dom riktigt dyra vad jag har förstått
men i allafall tack för svaret <!-- </EdIndex> --></div>
Nymans2013

Inlägg av Nymans2013 »

joni skrev:annars får väll blinkersna som sitter monteraade bara bli som prydnad :)
Ett tips i all välmening. Griniga poliser finns det nog få som tycker om, skulle du råka ut för en sådan. Med blinkers monterade, men ur funktion. Så sätter han dit dig på det.

Sitter dom där, så måste dom funka. Annars är dom olagliga.

Mig veterligen så måste du ha en likriktare för att få dom att funka, även med originalreläet. Och du måste dessutom har ett batteri. Då tändsystemets generatoreffekt, inte räcker till att driva både lampor och blinkersrelä/blinkers på samma gång. Det lär innebära att blinkersen bara kommer lysa konstant <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Grannen

Re: är det någon som vet ?

Inlägg av Grannen »

joni skrev:tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ?
JAG VET :idea: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

Grannen skrev:
joni skrev:tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ?
JAG VET :idea: :wink:
JA VAD VET INTE DU :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
joni

Inlägg av joni »

pangerva skrev:
Grannen skrev:
JAG VET :idea: :wink:
JA VAD VET INTE DU :lol:
Efter mycket fuderande och läsande angårnde blinker så har jag nu inhandlat ett batteri så nu ska jag bara beställa en likriktare och blikers relän

så tack för alla svar på tåden <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar