är det någon som vet ?
är det någon som vet ?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
jag undrar om det går att driva blinkers reläna till en suzuki k50 med strömmen direkt från tädningen eller om man måste ha en likriktare i mellan eller om man moste ha dom kopplade till batteriet som jag hadde tänkt att jag inte ska ha något <!-- </EdIndex> --></div>G-son skrev:Finns dom som går driva med växelström, dom som kräver likström, och desto fler som även kräver batteri. Så det beror på vad det är för grejer du syftar på.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inte pysslat med just K50, men om den beter sig som FS1, DT50MX, MT5 m.fl. som har ett liknande elsystem så fungerar inte blinkers utan batteri. Till stor del för att generatorn inte ger tillräckligt mycket ström för att tända blinkersen på lågvarv (och det är inte ofta man maxvarvar moppen när man använder blinkers). <!-- </EdIndex> --></div>
ja ska testa om jag kan få det att fungera eller så får jag väll hitta på något annars får väll blinkersna som sitter monteraade bara bli som prydnad
<!-- </EdIndex> --></div>
ahh ok då vet jag nog kanske eventuellt vad jag ska hitta påG-son skrev:Har inte pysslat med just K50, men om den beter sig som FS1, DT50MX, MT5 m.fl. som har ett liknande elsystem så fungerar inte blinkers utan batteri. Till stor del för att generatorn inte ger tillräckligt mycket ström för att tända blinkersen på lågvarv (och det är inte ofta man maxvarvar moppen när man använder blinkers).

ja ska testa om jag kan få det att fungera eller så får jag väll hitta på något annars får väll blinkersna som sitter monteraade bara bli som prydnad

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Annars finns det s.k ulo-boxar som sköter allting

Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
-
Sitter dom där, så måste dom funka. Annars är dom olagliga.
Mig veterligen så måste du ha en likriktare för att få dom att funka, även med originalreläet. Och du måste dessutom har ett batteri. Då tändsystemets generatoreffekt, inte räcker till att driva både lampor och blinkersrelä/blinkers på samma gång. Det lär innebära att blinkersen bara kommer lysa konstant <!-- </EdIndex> --></div>
Ett tips i all välmening. Griniga poliser finns det nog få som tycker om, skulle du råka ut för en sådan. Med blinkers monterade, men ur funktion. Så sätter han dit dig på det.joni skrev:annars får väll blinkersna som sitter monteraade bara bli som prydnad
Sitter dom där, så måste dom funka. Annars är dom olagliga.
Mig veterligen så måste du ha en likriktare för att få dom att funka, även med originalreläet. Och du måste dessutom har ett batteri. Då tändsystemets generatoreffekt, inte räcker till att driva både lampor och blinkersrelä/blinkers på samma gång. Det lär innebära att blinkersen bara kommer lysa konstant <!-- </EdIndex> --></div>
Har inte vettet att sluta med moppar.
Re: är det någon som vet ?
JAG VETjoni skrev:tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ?

- pangerva
- Forumsponsor
JA VAD VET INTE DUGrannen skrev:JAG VETjoni skrev:tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ?![]()

Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
så tack för alla svar på tåden <!-- </EdIndex> --></div>
Efter mycket fuderande och läsande angårnde blinker så har jag nu inhandlat ett batteri så nu ska jag bara beställa en likriktare och blikers relänpangerva skrev:JA VAD VET INTE DUGrannen skrev:JAG VETjoni skrev:tänkte kolla om det är någon som vet om man måste ha en likriktare för att blikers relän skall funka ?![]()
så tack för alla svar på tåden <!-- </EdIndex> --></div>