F50GXL

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NuclearX

Inlägg av NuclearX »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad fick du betala för frakten från Australia?
Har sett på massor med tuffa 4x4 grejer som jag vill köpa, men det har aldrig blivit av pga dyr frakt. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm kollade SACHS SW/6 kostade 28,50Euro från Australien. :)

Annars får man maila & fråga det är säkrast.... :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Från Austalien finns två allternativ för att skicka grejer, airmail eller via båt, med båt är snorbilligt, med flyg snordyrt, nackdelen med båt är att det tar ett bra tag att få grejerna ca: 2 månader, har köpt lite grejer så men då har det varit fynd som jag inte behövt, då gör det ju inget att det tar lång tid att få det. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Uppdate + provkörning

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mörker körnig + test av nabbat bakdäck.....

Byta av nytt nabbatdäck....för IceRacing i Trollemästerskapet i Hedemora

Bild

Monterat å klart

Bild

Åså en liten test runda i mörkret.....med Cepps på huvut...den flög av.. :lol:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Il5jHQbKa0I"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Il5jHQbKa0I" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Motor ville inte riktigt....får troligen för lite gasoline...nästan -10 brrrrr
utan handskar och i tunna byxor å ingen jack...säger bra en sak BRRRR.... :cold:...
Nu vill jag bara in i värmen så snabbt det går...ingen känsel kvar i fingrarna..:cold:... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo, känns som att den går lite för snålt.

Visst är det intressant att åka 80cc på sånt väglag? :roll: Bara släpper så fort man gasar på! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mera soppa så går guldet riktigt bra :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Guldfisken

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->The Goldfish...Hhaehaahhahheee..... staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bäst jag tar med stora laxhåven på lördag, så ja får med dig hem 8) :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Bäst jag tar med stora laxhåven på lördag, så ja får med dig hem 8) :lol:
Det kanske behövs en trål staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hahaha... staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Nu får vi lunga ner oss pöjkar, någ är jag stor, men inte som en hel
Val...HeHe...så int behöv de någe trolare för fånga mig...**L** :lol:

Test run i dagsljus....med varma kläder å hanskar + hjälm...går inte
att stå på 100% med en kamer i ena handen.... :?

Hmm som ni hör letar jag efter en VXL till på movien, bara 5VXL nu.
Snart ska det vara fixat...väntar på delar till den andra 6VXL måtårn.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hl9itkl_5KU"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hl9itkl_5KU" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Måtårn vill inte 100%, höjt tråttelnål max. Men får fortvarande för lite Gasolíne.
Tror det blir bättre med helt varm motor, den blir inte varm av den lilla vända.
Kände på cyllen den var knappt ljummen... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min är hal som en ål redan på vanlig väg , så på Lördag med isunderlag finns det nog tid att hinna med både en och två vurpor :cold: <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Re: Guldfisken

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:The Goldfish...Hhaehaahhahheee..... staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Bild

Bild
Du måste söka spons på moppen hos en firma i Boden som heter guldfisken :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha...man kanske skulle fråga dom om sponsring vodka....**L**... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Riktning vevparti

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var bort å låna en riktig press vid slutliga sista ihop pressningen för rätt axialspel på vevtappen, fick pressa på bra duktigt 3,2 ton.
Då drog de iväg vid klockning visade ett kast på 0,17 mm... :no_no: ..jäklar det som var så bra innan... :shaking shocked:

Bild

Riktningen var tufft att få vevskinkorna att röra/flytta sig, handslägga med mellanlägg av en rundkoppar bit. banka allt vad jag orkade
å tordes. Nästan omöjligt att få vevskikorna att röra på sig...till slut fick jag ett kast på 0,03 mm. då gav jag mig... 8)

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JRdZWgfqnhg"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JRdZWgfqnhg" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men det är mera kast längre ut på axeln.
Sedan förstår jag inte varför man har kullager i riktvaggan. Ju längre utfrån skinkorna upplaget är ju mera fel. Dessutom fins det en felkälla i kullagren.
Om man tillverkar ett U i grov plåt med urtag på var sida som ett V, där axeln ligger i. Där blir inget fel. Dessutom skall upplaget för axeln vara så nära skinkorna som möjligt och klockan så långt ut på axeln som möjligt.
Då säger någon att kullager har ju alla, i riktvaggan. Men jag har en riktvagga för varje typ av axel. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar