SachsMekarn skrev:Men Buick har ju sina raka 8or. Chansar på Buick runt 1960...
Ja inte fan kan man kalla buick lågprismärke. GM:s billigaste var ju Chevrolet, men jag tvivlar på att det är en Gambia Motors produkt...
Nä här får vi nog snegla åt amc/rambler hållet gissar jag... <!-- </EdIndex> --></div>
Precis så tror jag Plymouthen hette som jag reparerade växellåda på åt en kompis när jag var runt arton. Bilen var treväxlad och hade en stor snedliggande sexa som gick sååå fint. Själva felet var att treans växel hoppade ur av sig självt och det berodde på att växellådans ingående axel var sliten i splinesgreppet för synkringen. En ny axel beställdes från ANA Motor minns inte men den var nog ganska dyr.
Vad gäller bildfrågan får ni nog släppa Chryslerspåret för att hamna rätt...
Jag har tillfälligt bytt signaturbild och det är en ledtråd i sig om än lite krokig... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte rätt men du närmar dig sidospåret....
Jag suttit och läst vidare och det är rätt intressant...
På mätaren till vänster står det "add fluid" i ett gult fält undertill. Fluid är vätska på svenska och vätskan i det här fallet är vanligt vatten.... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cobra5000 verkar vara på rätt väg med videon han länkade. Bilen det frågas om är troligtvis en Oldsmobile F-85 Jetfire?
Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>