F50GXL

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Kast

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller med dig helt Conrad...längre ut på axlarn, större kast. Jag har lånat denna, kan inte sätt närmare skinkorna med denna då tar de i skickorna.

Kullager eller inte det vet jag inte har inte använt någon utan kulager. Men har använt denna vid riktning av Vevpartier och det har funkat toppen bra.

Angånde klockans placering är att det finns märken på axeln längre ut... på andra sida sitter konan till svänghjulet....den vill inte jag klocka på iaf.

Nu har jag dessutom bara laggt ditt veven för att visa hur jag gjort och kunna filma det....detta är ingen facit...utan bara hur jag gjort.

PS Conrad måste vara bra om den bara kastar 0,03mm.... :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bra !
En del brukar använda dubbhålen i axeländarna, som jag tycker är fel.
När man klämmer in dubbar i axeländarna, klämmer man ihop axeln. Ungefär som att vevtappen fjädrar och axeln blir krokig. Dessutom är oftast dubbhålet skadat på svänghjulssidan, pga svänghjulsavdragare och även ibland hammarslag. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp...kan bara hålla med, det är mera vanligt att centreringshålet på svänghjulsida är dålig/paj än att den är okje.

På Sachs 50S å dessa motor har ju ett lager till på drevsida, och vad jag kan förstå måste det vara rakt... 8)
Tycker det ser mysko ut rent teoretiskt dumt. Om dess inte är i linje och kastar då måste nåt brytas sönder till slut..?
Jag skulle inte välja ett fast lager då, utan jag hadde valt ett S-färisktlager tror jag det heter som tål att det är lite snett.. :!: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Race

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trollebo IceRace

Hmmm hem kommen från Trollebo IcRace...Det var kano..grabbar där hadde fixat det jätte bra med eldar...
Varm glögg, kaffe, burjare & varmkorv...ett stort TACK för dessa killar.. :D

Inte så kallt som jag trodde, men efter 3 Race på rad ville jag värma näsa + fingrarna vid den goa elden.... 8)
Sen var det bara på ett igen...tänket slirade så mycket på ettan vid start.

Aha en plan.. :idea: .så jag provade att starta på 2:an..jag gasade som f*n....gjorde en piruett vid starten på rakbanna.....
ramlade alldrig omkull....snurade runt ett varv.... å fortsatte köra med vann ju inget annat än stil poäng...HaHa... staff_gemini-1.gif

Tror jag kom trea på rakbannan. På rally bannan vann jag några hit....men blev troligen ute sluten, på grund att jag fuskade å ginade.
De är ju hellt rätt....var för kall om fingrarna, näsan & hakan...jag upp lite lite själv där.

Still studie på mig & Guldfisken.... :shock:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/D9KyO_M3iqM"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/D9KyO_M3iqM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har precis tittat på bilderna på kannjack, det såg kul ut men det är tufft av er att ge sig på sådant i kylan. Jag har inte varit ute idag bara eldat i pannan och suttit och glott i databurken har väl fått fyrkantiga ögon nu.....

Som personer känner jag inte igen er men en del mopeder såg bekanta ut bl.a din F50GL och så var kanske cobracarlsson där med en stummis med dappemotor? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Var du helt ensam på sjön? :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaså, var det en sjö?

Det tänkte jag inte på men då gäller det att veta att isen håller.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Var du helt ensam på sjön? :shock:
Ähh........ Han leder ju med nått halv-varv :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->J-a Guldfisk å gå slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du såg stabil ut på isen Billykid! <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo Billykid var stadig på isen och oblyg.
För min del har jag erfarenhet av att dratta omkull och passar mig. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

SachsMekarn skrev:Var du helt ensam på sjön? :shock:

Vi vara bara 2st i detta Race....andra killen hadde problem, snurrade runt i första kurvan, dök på öronen
lite längre fram hadde svårt att styra eller svänga, tror jag.... :)
Han är minst ett halv varv efter, så jag tog det lungt ville inte varav honom på andra varvet,,,***L** 8) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hehe... var väl Turbouffe :lol: :bike_pedalare:

Han hade klart det sämsta fästet av alla <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

S_Compakt skrev:Hehe... var väl Turbouffe :lol: :bike_pedalare:

Han hade klart det sämsta fästet av alla
Det är ett fenomen som händer mig också...

Jag ramlar runt som en bambi på hal is medans alla andra kör som det vorre torr asfalt staff_italiamac_fastidioso.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Trollebo IceRace

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm ...vara ett kul race.

Det tog på muskler jag int. brukat märker ja nu...nu först vill kroppen va med igen på rätt vis..... staff_gemini-1.gif

Conrad hadde 2 mopp med.....körde mest med den med egen vev. Den andra han hadde Stockholmaren....f*n va å fint den gick...körde han lite med det hördes knapp, kan den vara...kanske lite trimmad...***L**... 8)
Han är vass gubben C...kankse ja är gubbe...viagar å bli old. Vi hadde nått race ihop...detta är lungt tänkte ja. Ja ha så fort jag slappnde av en sekund vara han förbi.... :car:

Jag + C tror jag tog det som ett test mera än å vinna tror jag. Det gjorde jag iaf.... :shock:

Klart justera Trimma mera...inte så jäkla viktigt. Nu vet jag att det finns tryck i Goldfishen. Å Cobra kommer inte å vinnan lika lätt nästa G på rak Racet.
Som det var nu i höger banna....fick inge fäste alls.... dom hadde hunnit 50 meter innan jag fick fart...åke då ikapp de på slutet jag var inte allt för långt borta....**L**

Dom skulle ha lotta bana eller så skulle vi bytt bana...ifall ett Race... :?

Åh att...Peppe vann rallyt...säger jag ingte om...men små ler...att ute sluta mig.... corsodispari_unsure

Sen gaaaassssade jag mycket mera än jag behövde.....fast jag vunnit ett Race....för att bjuda på en bra Show.... :meangreen: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar