<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej. Har fått ordning på min krökta framgaffel och är ute och åker lite med min 2000.
Schimsade för något år sedan bort glappet i lådan vilket gjorde att 2:an hoppade ur. Men tycker nu att det börjat igen. Min fråga:
Kika på bilden. Ska verkligen handväxelvajern (2v) vara så "kort"/spänd?
Det går visserligen att ha 2-an i och ett litet spel men...
Den tenderar hoppa på båda sidorna om det ställbara munstycket.
Nästa fråga. Funderar ev prova med original "fast munstycke". Någon som ev har ett å sälja. Förgasaren är 1/12/107 Bing tycker jag det ser ut som.
MVH Robban
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Wiren ser onekligen kort ut. Jag skulle nog prova en längre wire för att se om det förändrar växelfunktionen. Löper den nuvarande wiren lätt? Kan ju vara så att den kärvar.
Hoppande växlar brukar ju vara felshimsning eller slitna tappar på växellådsdreven om inte wiren kärvar.
Fast munstycke såg jag på ettansmopeder för 45 kr. Vet inte vilken storlek du ska ha eller vilka storlekar han kan få fram. Munstycksstorlek vet säkert andra på forumet. Ring till Ettansmopeder, han kanske vet storlek 070-3086634. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ser som sagt lite kort ut! skaffa le längre wire och hopar det fortfarand kan du sätta en fjäder som drar armen till 2ans läge....
org ska var 56(tror jag) satt iaf det på min gamla 2000..
föresten, vad är det för konstigt hål som sitter ovanför fästet till fjädern? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Viren är för kort ! Låssa viren och spring igång på tvåan och kör ett tag så märker du om det skuttar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej och tack för tipsen. Jag får lossa på wiren helt och kolla, vore själva f-n om det har blivit något glapp i motorn. Vet när jag hade isär allt att tapparna var fräscha men att det var ett glapp på ca 2 mm vi schimsade bort. Tror föregående ägare tappat bort en del brickor. Har kört 3 mil utan problem innan jag var tvungen lossa på wirarna i samband med framgaffelfixet.Får ta hur som helst fixa fram en längre wire.
På frågan om hålet i föggen ovanför fjädern så är det en "blindgångare".
Tja annars går den väl hyfsat men det är svårt hitta något optimalt både på full gas och med en bra respons på bottendraget även fast man skruvar på nålnivå och munstycket. Kan ev ha å göra med att cylindern är uppborrad och kolven lite jackad..men men glad den är i bruk igen.
//Robban <!-- </EdIndex> --></div>