Redrevo70 Fs1 Sprinter

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Update - 2/5

Det var visst ljust ute så jag passade på att rulla ut den och knäppa en helhetsbild och jämföra från i somras. Har jag lyckats om jag tycker att den är äckligare nu än då?

Självklart ska det ändras på i framtiden alla fall, förhoppningsvis som kompensation ska den göra mer än 40km/h i timmen alla fall. :bla:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymma "stötdämpare" i form av vantskruvar. :lol:

Är ju till för att spänna ganska stumt med men blir lika stumma åt andra hållet. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men vart är snön :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->quote="pangerva"]Grymma "stötdämpare" i form av vantskruvar. :lol:

Är ju till för att spänna ganska stumt med men blir lika stumma åt andra hållet. :twisted:[/quote]

Jag såg det som bra lösning i och med att jag kan ställa höjden på chassit enkelt. :)

SachsMekarn skrev:Men vart är snön :shock:
Ja snön.. den sålde jag.

Hehe finns snö överallt förutom på uppfarten till huset den vill inte stanna kvar där. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stinger + juddämpare, är inte det väl långt, eller utprovat?
Sedan förstår jag modet på dagens byggen med hög bakända. Men vad motiverar det ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grymhet ,Conrad ,Grymhet, den är grym, Grattis Hilmersson :P :P :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Stinger + juddämpare, är inte det väl långt, eller utprovat?
Sedan förstår jag modet på dagens byggen med hög bakända. Men vad motiverar det ?
Stingern på just detta rör är överdrivet lång, detta beror på att det ska passa även på Yamaha TZR 50 som det sitter am6 motor på.

Om jag vill kan jag kapa stingern cirka 70mm utan att det skulle påverka avgastemperaturen. Dock har jag inte tänkt att köra med detta rör mer än en säsong, och vill gärna kunna få en slant för det sen.

Efter denna sommar blir det portning av cylinder och en avstämd pipa istället. Hursomhelst är detta ett helt okej avgassystem och kommer lira bra med min cylinder oportad.

Vet inte riktigt vad du syftar på med högbakända, om du syftar på att min är hög i bak så är den sänkt nu alla fall. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bestialisk! :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

alf-johan skrev:Grymhet ,Conrad ,Grymhet, den är grym, Grattis Hilmersson :P :P :D
Men långt från lika grym som din Suzuki k50 caféracer! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
tture

Inlägg av tture »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kul med lite nyskapande.grymt trevligt bygge :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

tture skrev:kul med lite nyskapande.grymt trevligt bygge :wink:
Tack så mycket! :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Hilmersson skrev:
alf-johan skrev:Grymhet ,Conrad ,Grymhet, den är grym, Grattis Hilmersson :P :P :D
Men långt från lika grym som din Suzuki k50 caféracer! :wink:
Lite grymmare är nog det som sitter i din ram slider_help2.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej har glömt att uppdatera här. Har köpt en pvl analog tändning från vrm. Idag lyckades jag alla fall få igång på motorn så ni får en liten film. Klicka på länken nedanför! :D

http://www.youtube.com/watch?v=GwSgR47veok&feature=youtu.be <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Riktigt härlig, kul!!!! :D Lät vass gjorde den också 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Hilmersson

Inlägg av Hilmersson »

SachsMekarn skrev:Riktigt härlig, kul!!!! :D Lät vass gjorde den också 8)
Tack kändes riktigt skönt att det fanns liv i den. Vibrerar dock väldigt mycket då avgassystemet inte sitter ordentligt vid cylindern men men det får jag ta och fixa. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar