Dragstarten på saxonetten är trött

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Sherwood
Kontakt:

Dragstarten på saxonetten är trött

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det nån som vet vad man kan ersätta utslitna startbackar med?
Jag har funderat på om det går att limma dit gummi från ett gammalt moped däck, men är osäker på om det fungerar. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Re: Dragstarten på saxonetten är trött

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sherwood skrev:Är det nån som vet vad man kan ersätta utslitna startbackar med?
Jag har funderat på om det går att limma dit gummi från ett gammalt moped däck, men är osäker på om det fungerar.
försök få reda på original tjocklek. sen kanske du har ngn bromsbandsverkstad i närheten som kan limma dit nytt material på backarna. gummi tvivlar ja på att de funkar bra!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->NiklasHögberg Har redan kollat upp sånt, och tyvärr ser det mörkt ut på den fronten.
Har kollat med Rösebäcken dom kan fixa det men det kostade en del och det tar minst en månad vilket inte funkar för min del då jag behöver moppen dagligen. <!-- </EdIndex> --></div>
CFH

Inlägg av CFH »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag limmade dit 2 st småbitar gummi från en luftslang med superlim! Håller ca 6 månader sedan får man limma dit nya! <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En bekant köpte löst bromsband, tror det var på mekonomen, och limmade dit på startbackarna i en Jawa 210. Fungerade fint så länge jag hade pejl på den mopeden. <!-- </EdIndex> --></div>
Sherwood
Kontakt:

Inlägg av Sherwood »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hmm... Var rätt bra idéer. Ska testa med gummi först och se hur det funkar. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar