<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket hemmagjort på den! Det är då första gången jag ser ramgummi ovanpå ramplåten, men det är i alla fall en 1140 sport. Om man inte plockat ihop en massa delar förståss. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->aahh jag blir inte klok på den ..ramkåpan verkar inte ha riktigt rätt form för rak i underkant även porthålskåporna är konstiga å kantiga kedjeskyddet är rakt å har mysko vinklar i bakkant typ hva.. njae det verkar vara hempul eftersom det bara finns raka bockningar & inga svängda pressningar <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är en saxoped från 1960 med hemmagjorda skydd.
Ramkåpan tycker jag ser riktig ut, men porthålskåporna och kedjeskydden är hemmapul. Inte heller lacken stämmer och därför tror jag att det trotts allt är en 1140 sport -60. 1140 fanns även med hellackad tank.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bronzino lacken är den ovanligare av dom. Den madonnablå med tvåfältslack är den vanligaste 1140 sport, men modellen är inte alltför vanlig. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänk om man sätter ut en moped på blocket och vill sälj så blir den skärskådad av alla experter. Och visst man får ju bedömma. Dessutom är det ju helt klart att vi hjälper varandra att handla bra orginalare.
Dessytom ligger det en massa arbete bakom den "renoveringen" och jag tror att säljaren är en av oss antusiaster. Mopeden är i alla fall inte slaktad och såld på Tradera. Det här är ingen pekpinne utan mina tankar och funderingar. (Det är inte jag som säljer)
Hälsningar Conrad <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag håller med Conrad, det ligger många timmar bakom den renoveringen.
Ibland är det skoj att bena ut vad som är gjort och vad det är för modell, men det inte menat som kritik mot mopeden eller säljaren. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte heller jag menade att det var totalfel med den renoveringen men det är fortfarande en bastard jamfört med originalet.
sedan kan ju vi tvista om modellen, för jag tror fortfarande att det är en 1138. För hade det varit en 1140 Sport så hade han nog lackat tanken tvåfärgad. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är nog den som inte ska bedömma någons arbete, när det gäller orginal eller ej, är inte någon kännare av raketer, men den är j-t fin tycker jag <!-- </EdIndex> --></div>