<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha då inleds nästa steg i galenskaperna
Tänkte att det ska gå att sätta en 17 mm på en 3,5hk cylle. Så här gjorde jag. Ordnade med en spacerplatta gjord av en planbricka mod större, ett himla dremlande blev det. Lite bilder.
Varför detta då? Bara därför att <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske inte men det är ju flaskhals med 12mm oxå, jaja skitsamma fick tag i en 17 mm kan ju va bra o ha till senare tillfälle tänkte bara att man skulle testa. Frågar man inget lär man sig inget.
Nytt problem, gashandtaget går ej att använda det går ej tillräckligt långt tillbaka spåret som styrskruven ska sitta i är för kort men man får väl testa med fiskegas istället <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker inte det där ser ut som en 3,5a. tycker det ser ut som en hemfilad cylinder. men inget ont i det, finns sådana som lätt sväljer vad en 17 bing kan leverera.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det problemet har jag också på min crescent 2000 att gasen inte lyfter trotteln hela vägen upp. Har haft det så i massor med år men har inte brytt mig då den inte har tillräckliga bromsar för höga farter. Vill jag köra riktigt fort finns moped med bra bromsar.
Du måste byta handtag till en som går vrida längre <!-- </EdIndex> --></div>
erlan skrev:tycker inte det där ser ut som en 3,5a. tycker det ser ut som en hemfilad cylinder. men inget ont i det, finns sådana som lätt sväljer vad en 17 bing kan leverera.
erlan
En riktig "3,5" har väl inte den där svetsen för pluggen (meningslöst med plugg på en sån), iaf ingen jag haft så har den svetsen funnits. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp hemmafilat är det, men tänkte att det var väl av mer akademist intresse det viktiga var om det gick eller inte att ha en 17 mm på en cyl med det lilla insuget. Startade iallafall igå i förrådet men det blev lite dålig sikt där inne så jag fick lägga ner <!-- </EdIndex> --></div>