Bil(d)fråga

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här verkar vara en svårknäckt nöt men det är väl det som är det roliga egentligen....

Ordföranden i den lokala mopedklubben som jag nyligen blivit medlem i har en Trabant kombi och den bilen är minst lika uppseendeväckande som mopederna han kör med. Bilen ryker ur avgasröret och låter som en gammal SAAB ungefär. Man ser det är en åttiotalare för den har rätt breda och tjocka svarta stötfångare som bilarna hade då. I går kväll var det årsmöte och jag föreslog gratis hemsida, jag tror det går att fixa numera. Jag fick också uppdraget att annonsera mopedrallyt i motortidningarna och evenemangskalendern eftersom jag utöver gammal mekare mer och mer övergått till datanörd.... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hillman Minx <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
posch
Forumsponsor

Inlägg av posch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanske nån specialbyggd kombi baserad på Austin A 40 Futura <!-- </EdIndex> --></div>
Alla märken är bäst
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nåt Engelskt då, av BMC. <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är bra ni har slutat med Tyskland för det är det inte :) . Det är inte England heller men har starka kopplingar dit.

Ledtråd 1:
kaktus

Ledtråd 2:
glasfiberkaross <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mexico kanske :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Grannen skrev:Mexico kanske :idea:
Nix!

men värmen stämmer bra :wink:

Uuhh.. vad jag längtar till sommaren.... :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En del Fordar tillverkades i Brasilien och även VW <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan det vara en Peugeot? <!-- </EdIndex> --></div>
posch
Forumsponsor

Inlägg av posch »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sabra Sussita från Israel <!-- </EdIndex> --></div>
Alla märken är bäst
Grannen

Inlägg av Grannen »

posch skrev:Sabra Sussita från Israel
Rätt. 1967a och den heter station wagon 12 :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Forumsponsor

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, Grannen har gått emellan här och skrivit det jag tänkte skriva så det finns väl inte så mycket mer att tillägga mer än att posch vann tävlingsfrågan. Jag läste bilmärket hade från början startats av engelskt kapital och att bilarna hade engelska motorer från bl.a. Triumph vilket faktiskt också SAAB hade i början på sin modell 99.

Den andra ledtråden var kaktus vilket var bilmärkets logotype. Sabra lär betyda "född i Israel" på deras språk.

Jag håller bl.a. på att städa nu och då råkade hitta en gammal Teknikens Värld från 1964 i en av mina alltför många högar och det var i den tidningen jag råkade hitta bilen som dom testade där men det var sportversionen som var en öppen tvåsitsig bil som en Triumph Spitfire ungefär....

Var frågan lagom svår?

eller för svår kanske?

Vad säger ni? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
knilsknilsson
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av knilsknilsson »

56:an skrev:Ja, Grannen har gått emellan här och skrivit det jag tänkte skriva så det finns väl inte så mycket mer att tillägga mer än att posch vann tävlingsfrågan. Jag läste bilmärket hade från början startats av engelskt kapital och att bilarna hade engelska motorer från bl.a. Triumph vilket faktiskt också SAAB hade i början på sin modell 99.

Den andra ledtråden var kaktus vilket var bilmärkets logotype. Sabra lär betyda "född i Israel" på deras språk.

Jag håller bl.a. på att städa nu och då råkade hitta en gammal Teknikens Värld från 1964 i en av mina alltför många högar och det var i den tidningen jag råkade hitta bilen som dom testade där men det var sportversionen som var en öppen tvåsitsig bil som en Triumph Spitfire ungefär....

Var frågan lagom svår?

eller för svår kanske?

Vad säger ni?
Den var perfekt det krävdes antingen kunskap om det exakta märket eller att man lägger mycket tid på att söka på internet och i böcker.
Bra kluring! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson

Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar
https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja den var riktigt klurig!

Jag lägger in en till bild:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->USA :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Skriv svar