Fytusan!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SM6WXA skrev:Är man Viking 56:an så heter det fosterlandet :wink:

Trevlig helg till er alla!!!!!!!!
Varifrån härstammar Vikingarna :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

S_Compakt skrev:

Varifrån härstammar Vikingarna :wink:
Eskilstuna! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

S_Compakt skrev:

Varifrån härstammar Vikingarna :wink:
inte visste jag att vikingarna talade så bra nysvenska <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På det här forumet ska alla kunna känna sig välkomna oavsett härkomst, bakgrund och familjerelationer. Att skriva med nedsättande ton mot folkgrupper av annan härkomst gör att dessa personer och anhöriga inte vill vara på forumet.

Jag tycker det är oerhört stötande när vi har en medlem som skriver att han inte tycker om detta eftersom det berör hans familj, att det inte tas hänsyn till detta. Visa mer omtanke till varandra!

Hädanefter så kommer alla inlägg med nedsättande text om invandrare, utlänningar, flyktingar och annat som främjar negativitet mot en grupp personer med annan härkomst att omedelbart tas bort från forumet utan vidare diskussion.

Om man sen vill diskutera film, politik, matlagning eller vilka stora cornflakes det finns är det helt upp till er vad ni tycker är roligt att prata om så länge man inte kränker någon individ eller folkgrupp.

Har ni frågor eller åsikter om detta så är ni välkomna att pm'a eller maila mig.
kontakt@raketsport.com <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tråkigt att du ska behöva tjata om det så ofta, alla måste nog skärpa sig, och fortsätta att umgås på detta trevliga forum :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
volvomannen

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett sätt är ju att bara stänga av oönskade element rakt av det är ju ditt forum och det är du som bestämmer. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra Josefine.
Jag är inte lättkränkt, och blev det inte i detta fallet heller. Jag ville bara påpeka för vederbörande att frågan inte är så lätt som han och hans gelikar tror.

Oavsett om vi gillar det eller inte så kommer världen och dess befolkningar att blandas mer och mer, allting blir mer internationellt och gemensamt. Personligen tycker jag det är berikande och positivt, men det finns naturligtvis andra som kan tycka ett det är skrämmande, och att det kan göra dem otrygga.

Viktigt att tänka på tycker jag, är att bedömma människor utifrån hur de är som personer, inte om de råkar vara lite mer solbrända eller har en lite mer otydlig svenska.

Nu la jag mig i igen i denna fråga fast jag tänkte låta bli, så det kan bli. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
SM6WXA
Kontakt:

?

Inlägg av SM6WXA »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fortsätter ni ändå? Ha det trevligt på forumet istället :wink:

slider_anon.gif Så gör en del! <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ooookeeejj, Stanna hemma från 65 gäller ju nu på de flesta jobb,,,,förslaget är ej antaget ännu så lev vidare.. :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

Caddylasse skrev:Oavsett om vi gillar det eller inte så kommer världen och dess befolkningar att blandas mer och mer, allting blir mer internationellt och gemensamt. Personligen tycker jag det är berikande och positivt, men det finns naturligtvis andra som kan tycka ett det är skrämmande, och att det kan göra dem otrygga.

Viktigt att tänka på tycker jag, är att bedömma människor utifrån hur de är som personer, inte om de råkar vara lite mer solbrända eller har en lite mer otydlig svenska.
Det var bra rutet Caddylasse! :) å jag kan inte annat än bara hålla med...

I det sammanhanget tycker jag EU:s gränser och tullmurar känns mycket stötande men det kanske är sådant man bara inte ska eller "får" tycka.... :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobba tills man är 75?
Vad är det för vansinnigheter med en ungdomsarbetslöshet som bara ökar och ökar! Dessutom så vill man öka arbetskraftsinvandringen. Har vi inte nog med arbetslösa i landet? Ska inte dessa personer sättas i arbete i första hand innan man ens kommer på tanken att öka arbetskraftsinvandringen. Man tager sig för pannan! <!-- </EdIndex> --></div>
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
danielandersson

Inlägg av danielandersson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Börjar bli en aning less på all politik här nu :? tycker vi lägger ner detta och snackar om nåt som är roligare... :) man får höra nog av det där eländet på TV och radio ändå :shock: vi har ju dom flesta en gemensam moppehobby som åtminstånde jag tycker det är kul att snacka om.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
tompas11

Inlägg av tompas11 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu blir jag allvarligt oroad.
Vad får vi för samhälle om man tröttnar på politik redan efter en ynka tråd på detta forum? Det är politiken som styr hur vi vill ha det i samhället. Om alla bara tröttnar så får vi ett totalitärt samhälle, där ingen bryr sig eller orkar argumentera för sin sak. Är detta eftersträvansvärt? <!-- </EdIndex> --></div>
Det finns alltid en bättre metod
- Sök den
- Finn den
- Tillämpa den
ponras
Kontakt:

Inlägg av ponras »

tompas11 skrev:Nu blir jag allvarligt oroad.
Vad får vi för samhälle om man tröttnar på politik redan efter en ynka tråd på detta forum? Det är politiken som styr hur vi vill ha det i samhället. Om alla bara tröttnar så får vi ett totalitärt samhälle, där ingen bryr sig eller orkar argumentera för sin sak. Är detta eftersträvansvärt?
Kanske för att det här är ett moppeforum?? :wink:

För de som vill lufta sina politiska åsikter finns det nog många andra forum... :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar