Jakt efter en champ är över.

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Oldie

Jakt efter en champ är över.

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har länge letat efter golden champ 1255 men dom är inte lätta att hitta, hittade en på Tradera för någon vecka sen men när jag började räkna på alla prylar den saknade insåg jag att det skulle bli för dyrt att göra i ordning, då kom jag att tänka på en samlare som kommit till åren som hade en. Slog han en signal i fredags men han vill inte sälja sen då han visste hur svåra dom är att få tag i. Efter lite tjatande skulle han fundera på det tills idag, men när jag tidigare ringde han så sa han blankt nej. Men jag kände att jag ville ge han ett bra bud som vi båda kunde känna oss nöjda med. 10tkr! Han tvekade ett par minuter innan jag fick ett ok :wink:
Den är nästan helt original förutom ljuddämparen,hastighetsmätaren och förgasarbruken saknas.

Hastighetsmätardrivningen, fotplattor, stöd, alla bromsdetaljer finns och fungera.
Ingen som helst rost på krom detaljerna.
1tidigare ägare.
Motorn och all el fungerar

Det jag funderar nu på är renoveringens omfattning.
Omlack? Ekf?

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan man se årsmodellen på något sätt? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nej nej oldie ingen omlack på den där fina champen tycker den är aldeles perfekt.ju.. :) gratulerar föresten..till det fina köpet.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har för mig att dom tillverkades 77-78..men det är nog inte så lätt att se årsmodell på dem.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketaren skrev:nej nej oldie ingen omlack på den där fina champen tycker den är aldeles perfekt.ju.. :) gratulerar föresten..till det fina köpet.. 8)
skulle vilja lacka om fälgarna, dom har lite lacksläpp på något ställe. Ev skärmarna med, dom ska väl vara matt svarta? Dessa är nog om lackade någon gång då dom har lite glans i sig <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker ju att den ser fin ut på bilden..men det är ju klart att kamerabilden visar ju inte allt.. :wink: men din ser jättefin ut i skicket jämfört med den jag har... :)

är ju inte så mycket pyssel att plocka av skärmarna om du känner för att lacka dem.. :P

ser att du behöver kröken till den oxå..orginalet ska dra lite snett uppåt.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till en fin Champ! Kul att du äntligen hittade en. Jag tycker du inte ska lacka om den, däremot skulle en EKF inte skada direkt! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

Raketaren skrev:tycker ju att den ser fin ut på bilden..men det är ju klart att kamerabilden visar ju inte allt.. :wink: men din ser jättefin ut i skicket jämfört med den jag har... :)

är ju inte så mycket pyssel att plocka av skärmarna om du känner för att lacka dem.. :P

ser att du behöver kröken till den oxå..orginalet ska dra lite snett uppåt.. :wink:
Kröken finns att köpa ny men dämparen finns den? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm törs nog inte svara dig på det... :hmm: dämparen ska ju vara svart och *päronet* kromat..de vanliga kromade dämparna finns ju nytillverkade men tveksam ang champens.. <!-- </EdIndex> --></div>
MagnusBj

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till inköpet!!! :D

-Skulle inte göra ont att ha en sådan i garaget... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stort Grattis!
Om jag vore du skulle jag kanske lacka skärmarna eftersom de troligen blivit polerade så mycket att de blivit blanka. Ta och kolla undersidan på dom hur det ser ut så ser man lätt om det är original eller inte.

Nu vet jag ju inte hur mycket färgsläpp det är på fälgarna, men jag tycker att det är en bra detalj på så där pass fina mopeder. Det blir liksom ett bevis för att den inte är omlackad vilket kan vara svårt att annars se pga det fina skicket.

Personligen, ingen EKF. Varför? Det finns alltid risk för skador på ram m.m med mer effekt på en moppe där ramen bara är avsedd visst mycket. Skulle vara synd om en så fin originalare blev ramsne eller nått sånt.

Om det är en -77'a eller -78'a går inte att se....

Vill gärna se fler bilder! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Oldie

Inlägg av Oldie »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har en bild till, här kommer den:
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Oldie

Inlägg av Oldie »

Raketsport skrev:Stort Grattis!
Om jag vore du skulle jag kanske lacka skärmarna eftersom de troligen blivit polerade så mycket att de blivit blanka. Ta och kolla undersidan på dom hur det ser ut så ser man lätt om det är original eller inte.

Nu vet jag ju inte hur mycket färgsläpp det är på fälgarna, men jag tycker att det är en bra detalj på så där pass fina mopeder. Det blir liksom ett bevis för att den inte är omlackad vilket kan vara svårt att annars se pga det fina skicket.

Personligen, ingen EKF. Varför? Det finns alltid risk för skador på ram m.m med mer effekt på en moppe där ramen bara är avsedd visst mycket. Skulle vara synd om en så fin originalare blev ramsne eller nått sånt.

Om det är en -77'a eller -78'a går inte att se....

Vill gärna se fler bilder!
Ska Framljuset vara matt svart med? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den ska vara mattsvart den åxå

http://www.raketsport.com/crescent_77%20003.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är fin :shock: Grattis till ett bra köp. Fabrofonljuddämparen kanske finanserar en ny dämpare. EKF nej. Den moppen är dålig väghållning på, för den är så hög. Man kan åka minst 80 med prylarna som sitter på, fråsett förgasaren och avgassystem. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar