<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har vetat av en Austin A30 ett tag, är ganska mycket jobb men jag skulle gärna vilja lära mig göra del plåtarbeten och svetsa själv, så har kommit överens med ägaren att hämta den till våren, några bilder på "fyndet" där den står insnöad:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket trevlig bil Anglia59 nu blir jag lite avis igen..... Det är en bil som inte tar så stor plats när man inte använder den. Lätt å ställa undan så att säga... Jag kan tänka mig det är föregångaren till hundkojemotorn i den bilen. Jag tror dom ser ungefär likadana ut fastän motorn sitter i bilens längdriktning på bilen du lyckats få tag på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mysig liten bil. har själv vart sugen på en sån men de kan bli kämpigt o pressa in familjen i den, kul med någon mer här som engagerar sig i en gammal engelsk bil!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:mysig liten bil. har själv vart sugen på en sån men de kan bli kämpigt o pressa in familjen i den, kul med någon mer här som engagerar sig i en gammal engelsk bil!!
56:an skrev:Mycket trevlig bil Anglia59 nu blir jag lite avis igen..... Det är en bil som inte tar så stor plats när man inte använder den. Lätt å ställa undan så att säga... Jag kan tänka mig det är föregångaren till hundkojemotorn i den bilen. Jag tror dom ser ungefär likadana ut fastän motorn sitter i bilens längdriktning på bilen du lyckats få tag på.
Som du säger så tar dom inte så stor plats och det är enkelt med delar, det mesta finns nyproducerat i bra kvalite.
Stämmer bra angående motorn, i den här sitter det den första "Bmc A-serie" motorn på 803cc och 28hk.
En ganska mordern motor för sin tid, som fanns i ganska många olika utföranden. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->riktigt fin Anglia. också den en av mina favoriter. men får nöja mig med min gamla vauxhall. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Står en sån i nyköping, på en inne gård i centrum till salu för massor av pengar, står på gräs och utan skydd över. Var fräsh i somras men man vet ju hur engelska bilar gillar att dra på sig korrosion med tiden <!-- </EdIndex> --></div>