wire skydd?

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
MagnusBj

wire skydd?

Inlägg av MagnusBj »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg för ett tag sedan en custom-moppe som hade ett ganska tufft wire skydd på wiren till frambromsen. Det såg ut som om man trätt över en lång fjäder utan på wirehöljet. Såg riktigt skoj ut. Någon som vet var man kan hitta sådana "fjäder-wire-hölje-skydd"? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, men jag har några reglagekablar från militären som ser riktigt skojjiga ut. Det är som en vanlig mopedwire med hölje fastän höljer ser ut att vara en spiral av rostfritt stål som då är öppen utan plastöverdrag.

Jag har tänkt lägga in dom så småningom under säljes om någon skulle vilja ha dem. <!-- </EdIndex> --></div>
simme42

Inlägg av simme42 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Nä, men jag har några reglagekablar från militären som ser riktigt skojjiga ut. Det är som en vanlig mopedwire med hölje fastän höljer ser ut att vara en spiral av rostfritt stål som då är öppen utan plastöverdrag.

Jag har tänkt lägga in dom så småningom under säljes om någon skulle vilja ha dem.
Bild dom skulle passa på min gokart <!-- </EdIndex> --></div>
flora

Inlägg av flora »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dom vajer skydden fanns på 60-70 talet, ofta ihop med flakehandtag.
Jag hade dessa på min limpcykel i slutet av 60 och början av 70 talet.
Det var någon typ av plast material, och som du säger var dom som en fjäder. <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
56:an
Forumsponsor

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
simme42 skrev:
56:an skrev:Nä, men jag har några reglagekablar från militären som ser riktigt skojjiga ut. Det är som en vanlig mopedwire med hölje fastän höljer ser ut att vara en spiral av rostfritt stål som då är öppen utan plastöverdrag.

Jag har tänkt lägga in dom så småningom under säljes om någon skulle vilja ha dem.
Bild dom skulle passa på min gokart
Kommer....

Jag jobbar på det nu och håller på att städa av en bänk så jag får en bra plats att fotografera. Bilder kommer snart under säljestråden men det kan ta någon eller några dagar innan allt är klart. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar