ja då var det dags igen..

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

ja då var det dags igen..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->var upp å fyndade lite E-type parts i Kalix dvs. 2 st chassien å lite kolliox..
Har en tanke på en vanlig å en mandarinare. Men döm om min förvånig när jag började rota runt i delarna här hemma. Det är ju för fan (ursäkta svordomen) en SM 50 :shock: crossmopeden i egen hög person
jag fick mina misstankar när den var blå under den svarta spraylacken å mätarfästet på lyktan var inte samma som på den vanliga även avsaknaden av ljuddämparfästet gjorde mig övertygad! Den borde väl vara en ganska ovanlig moppe bland era dussin E-typar.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis Doktorn!
Mmm, jag såg den på blocket och det är en SM 50. Tyvärr hade jag "storhandlat" färdigt tills det är dags DAK marknaden. Annars hade jag gett dig en match på grejerna. :wink:

Rätt framskärm, bak o framljus, sidokåpor och lite annat väl fanns också i den högen.

Får man fråga om det blev dyrt? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det fanns lite smått i lådorna men saknar nog en del plock som tex h-mätare (har du ngn bild på hur den ser ut månne) sedan är en sidokåpa lost, saknas gör även styre, avgassystem inkl. galler, stötdämpare samt knotan, 2 papp för allt tyckte jag var överkomligt. <!-- </EdIndex> --></div>
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tror att hastighetsmätaren är likadan som på F 50 dvs den rektangulära...Brukar gå dyyyyrt på Tradyra :hide: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var ett bra pris. Kul att den kom i rätt händer.
Hastighetsmätaren ska se ut såhär fast med vit urtavla och blåa siffror. Det är samma som på 1250cs Compacten. Den svarta sitter på Golden Champ och F50.
Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Alabamamannen

Inlägg av Alabamamannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha...nu måste man få tag i en SM 50 oxå om det blir SM 50 tema till Retrocafeét :shaking shocked: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jopp jag håller koll.. så det är bara till att börja samla burkar å pet flarror.. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alabamamannen skrev:Tror att hastighetsmätaren är likadan som på F 50 dvs den rektangulära...Brukar gå dyyyyrt på Tradyra :hide:

dyrt på tradera har man hört några ggr. men när man själv lägger ut nåt så går det snorbilligt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->såg ju oxå att det var en sm 50 men som vanligt är ju prylarna så h-vetiskt långt bort...dessutom var jag ju på semester i Fränsta... :) nja priset för rubbet är ju helt ok...jamen doktorn nu är det bara nyskick som gäller :wink: 8) ... lite avis kanske men är ju faktiskt rätt nöjd med min mandarin e-type oxå.. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vars får allt folk pengarna ifrån? Rånarn ni banker när ni inte skruvar? staff_annoyed <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->många av oss moppedårar är ju ogifta... staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men hallå! Vi är ju mopedister och alla riktiga mopedister vet ju hur man får tag i pengar : Väskryckning såklart 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Därför alla har en compact alltså staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man får ju över 400st Compakter (snittat 6000kr) för samma pris som för sveriges vanligaste bil . PRIORITERING kallas det <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Prioritering! så rätt :wink: Om ni studerar min bil så kanske ni förstår hur jag lever. Jag har en enda gång köpt en modern bil å loosade 80papp på ngt år så tack men nej tack.. inga mera moderniteter för mig..(gäller även skotrar motorcyklar mm). Dessutom har jag som mekaniker märkt att det är ett djävla bängel med specialpruttlar så fort en modern bil pajjar.
Så länge jag bara har 1 mil till jobbet så pruttar jag på med min gamla Duett. Nu har jag kört med den i fem år å den har inte kostat annat än soppa å ngr liter olja. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar