<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skruvat mig tokig snart. de sluta att motorn åkte av ramen o ja klöv skiten. döm av min förvåning. den e 4 växlad inuti. fel justerad vid köp så ngn 4:e växel hitta inte ja o när den va kluven sist kolla ja aldrig vad många drev det fanns. bytte ju bort mekanismen då men får byta tillbaka igen så de ska nog lösa sig. trevligt o ha 4 växlat i sommar. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:skruvat mig tokig snart. de sluta att motorn åkte av ramen o ja klöv skiten. döm av min förvåning. den e 4 växlad inuti. fel justerad vid köp så ngn 4:e växel hitta inte ja o när den va kluven sist kolla ja aldrig vad många drev det fanns. bytte ju bort mekanismen då men får byta tillbaka igen så de ska nog lösa sig. trevligt o ha 4 växlat i sommar.
Grattis till det! tänk om du hade kört hela sommaren på bara 3 växlar, det hade varit något det <!-- </EdIndex> --></div>
Adam Karlsson
Volvo 142 1969
Crescent Saxoped 1139 Sport 1959
Crescent 2000 1958
Crescent Autoped 1955
Apollo Motorette 1957
Zündapp Combinette 1954
Diverse Veterancyklar https://photos.app.goo.gl/LvU8Uka8xyXbk2GL7
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det hade vart skrattretande o köra på 3:an om man har 4 växlar hehe. retar mig mest nu på att ja inte kolla upp motorn mer noga när den va öppnad sist. men men ska lägga i nytt anslagsgummi och kolla shimsningen en gång extra. lite för trög på utg axel tycker ja. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström skrev:Dessutom var det en som frågade om den var fyrpetad.
jo funderingen fanns ju men den var nog stolligt justerad vid testkörning då ja ej fann fler än 3 växlar. men men nu har allt löst sig så snart justerar ja in en frisk 4 växlad låda. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
pangerva skrev:Jag läser mellan raderna att du börjar tröttna
nej nej nej. surnade till en stund förut o trodde ja blivit totalt tafatt angående justering av växlar. de sluta med motor klyvning o då konstaterades hur många växlar som finns. vips steg mopeden i värde. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kollade du inte det redan i ett tidigare skede? "inuti motorn finns dock endast 3 vxl. har öppnat den o shimsat litegrann bland annat " <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette skrev:kollade du inte det redan i ett tidigare skede? "inuti motorn finns dock endast 3 vxl. har öppnat den o shimsat litegrann bland annat "
nja kollade inge nog inuti vill ja lova. lite slarvigt av både mig o hillbilly. men men man lär sig av misstagen också. samlar kraft o tar nya tag vilken dag som helst!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248