Pops Cruch 2000

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild
här är en teaser på vad som komma ska... den står på balkongen i hopp om att i vår få sig en motortransplantasion... om jag inte orkar ragga upp en sachs motor. blir ju annars en e50 motor, eftersom jag har sånt liggandes komplett. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den klena gaffeln är välkänd :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
erlan
Forumsponsor

Inlägg av erlan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev: Lampoljan är parafinbaserad om jag minns rätt och skall ej förväxlas med lysfotogen.
då har det nog skett en produktutveckling där. för ett antal år sen när jag frågade i en butik om skillnaden så påstod dom att lampoljan var bättre renad från föroreningar så den sotade mindre.
kan ju förstås ha varit en expedit som kläckte ur sig nåt för att inte bli svarslös.

erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

pangerva skrev:Den klena gaffeln är välkänd :lol:
ja, modellen av gaffel sitter på många av samma typ av moped, men just det där med lampan avslöjar en hel del... om jag tror rätt så är det sista mcb med den har typen av framlampa... och om någon läst igenom tråden sedan tidigare så är det one year modell också om jag minns rätt... från 70 talet <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1259 <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja en 1259'a måste det vara <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->japp visst är det en 1259a! shysst patina som tusan på den. ska hitta en bra motor. sen ha den som bruksmoppe. tråkigt att den stått ute i 10 år bara. men vad ska man göra!

ja, lite dött i min tråd. men tänkte liva upp den med lite film från garaget och i höstas. vi meckar golf etta.

http://player.vimeo.com/video/37872234

om jag finns med på filmen eller ej lämnar jag åt eran fantasi <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

Pop skrev:japp visst är det en 1259a! shysst patina som tusan på den. ska hitta en bra motor. sen ha den som bruksmoppe. tråkigt att den stått ute i 10 år bara. men vad ska man göra!

ja, lite dött i min tråd. men tänkte liva upp den med lite film från garaget och i höstas. vi meckar golf etta.

http://player.vimeo.com/video/37872234

om jag finns med på filmen eller ej lämnar jag åt eran fantasi
Vart var filmen inspelad, där ni kör i slutet. Schysst verkstad, och jag tror du är med på filmen 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det är i utkanten av nyköping! jag är framme och gasar lite på förgasaren, så lite halv sant va det :P

ja hel mysigt gammalt traktor garage, tyvärr saknas vatten i det, så det kan bli lite problem ibland. men el har vi! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aha så det kanske är du som är kamera mannen 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->sådär, har meckat lite igen...

har haft dålig broms som fan, fötterna har fått agerat mesta. så det var ett problem jag var tvungen att ta tag i. även så har jag länge velat sänka varvtalet på mopeden så att man kan åka mer behagligt, speciellt med13- 45 bakdrev på två växlar är rätt jobbigt. även framskölden har irriterat mig som tusan, mycket snyggare utan! lite otroligt dåliga mobil bilder från två senaste dagarna.
Bild

fick bygga om fotbryggan för att få bromsen funka bra. och ett steg närmare den futuristiska designen alá rocketship, då den har tunnan och viggen delar på sig under chassit 8) .
Bild

Bild

sådär.

kan berätta att den är sjukt skön att köra med nya utväxlingen, otroligt. kan köra i 50 km/h utan minsta problem och precis skönt varvtal. och på ettan kan jag köra i 30 utan behöva växla upp, också skönt :) ha en i reserv <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->den har blivit kalas den där ju! <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lågt styre och på med dubbdäck.. dock bra mycket försent på året.. men de kunde blivigt en bra isbane hoj.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Dundercool 8) <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->går rätt dunder bra också. jävligt nöjd. men har hört lite klagomål om att den såg mycket coolare ut innan jag slängde på bakskärmen. men kan informera om att alla fästen för den, och skärmen i sig, finns sparad, så det tar 3 bultar ungefär att ta bort den nuvarande, och sätta ditt den gamla med 4. även baklampan är kopplad med snabbfäste så gamla lampan kan man montera på 5 minuter inkopplad och allt <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar