pangerva skrev:16 km/h på ettan
22 km/h på tvåan
27 km/h på trean
och
30 km/h på fyran
0-30 på 24 1/2 sek
Du måste nog köpa lite vassare grejor Niklas
börjar me urpluggad originalcylinder och 12 mm förgasare så får vi se hur den går. mer än 30 blir de iaf de e ja säker på eftersom den gick ca 45 förut på 3:an när ja testa den innan köp.
Låter lite bättre <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
pangerva skrev:16 km/h på ettan
22 km/h på tvåan
27 km/h på trean
och
30 km/h på fyran
0-30 på 24 1/2 sek
Du måste nog köpa lite vassare grejor Niklas
börjar me urpluggad originalcylinder och 12 mm förgasare så får vi se hur den går. mer än 30 blir de iaf de e ja säker på eftersom den gick ca 45 förut på 3:an när ja testa den innan köp.
Låter lite bättre
ja visst gör det de. men ja har inte bråttom när ja åker moped så de ska inte bli ngn racer direkt. den ska bli en trevlig åkmoped som inte varvar ihjäl sig! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg skrev:Motorn åter i ramen. växellåda klar och justerad. imorgon monteras förgasare och annat smått runtomkring. nu jädrar närmar de sig att man kan testköra. bilduppdatering kommer imorgon!!
varför monterar du inte förgasare å sånt inan du monterade motorn i ramen, man sliper jö jobba på golvet då <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->inga större problem o montera när motorn va tillbakahängd i ramen. nya pinnbult och muttrar till förgasaren så de e lättskruvat. däremot sket sig slutliga justeringen av växlarna nu när kedjan va på. gaffeln som håller den lilla bygeln som man trär på justermuttern e sned i alla möjliga riktningar så det får väl bli riktning eller leta en bättre. så startförsök i helgen blev inställt. men nu e den snart klar för premiärtur!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu e svingskydd monterat samt nytt fint lock till verktygsburken. motorn sitter där den skall. men nu tog de stopp ikväll då ja stötte på patrull med växelgaffeln med dess bygel. den är skev och fungerar ej som den skall. antingen skaffa en bättre eller rikta den jag har. så helgens uppstart vart dessvärre inställd. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->så här ser det ut just nu! har den hängande på en gammal tv-möbel. sträckt kedjan o pysslat lite i väntan att finna sista biten till växlarna. verktygsburken har fått lock också.
<!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du har en snäll tjej du Niklas!
I Hörnefors var jag också en inomhusmekare.
Mopeder som skulle på tidiga vårutställning tvättades och polerades i duschen.
En Compact har renoverats i köket, en Champion i hallen och två raketer har setts över i datarummet. Men nu har jag garage i anslutning till huset så jag har förpassats dit. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->på tal om o meka inne så hände en inte alltför skoj grej för några år sen då ja hyrde en liten lägenhet på landet för några år sen. hade grillkalas utomhus i trädgården och hade samtidigt en pågående dapperenovering i köket. kompisen hade ett tu tre smygit in o startat upp den i köket så när ja skulle in o hämta en sak så brumma den fint på tomgång i köket. 4%blandning rökfyllde den lägemheten fint. sov i hammocken den natten!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->niklas jag ska höra med en kille som jag känner han kanske har ett växel segmet som du kan få köpa ,, .. måst även säga vilket super drag du har i maskin , <!-- </EdIndex> --></div>