Olika kolvringar på samma kolv, hur vanligt är det?
Olika kolvringar på samma kolv, hur vanligt är det?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så verkar fallet vara på min Mustang med Zundappmotor. Jobbigt att hålla på att beställa flera gånger (zzz)
Tänkte bara höra, hur vanligt är det egentligen? Är det original på min? <!-- </EdIndex> --></div>
Tänkte bara höra, hur vanligt är det egentligen? Är det original på min? <!-- </EdIndex> --></div>
Re: Olika kolvringar på samma kolv, hur vanligt är det?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Har du både L-ring och vanlig kolvring? En sådan kolv har jag liggandes, saknar den vanliga ringen till den. Berätta gärna vad du kommer fram till i slutändan. <!-- </EdIndex> --></div>johanLP skrev:Så verkar fallet vara på min Mustang med Zundappmotor. Jobbigt att hålla på att beställa flera gånger (zzz)
Tänkte bara höra, hur vanligt är det egentligen? Är det original på min?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp stämmer att den över är L-ring och den nedersta vanlig.
Var till min lokala moppehandlare och hörde om detta. Han påstod att detta var något som fanns på äldre motorer, bland annat 60-tals Zündapp. Denna L-ring fanns inte att beställa hem längre, hade utgått ur deras distributörs sortiment. Fick helt enkelt köpa en ny komplett 39mm kolv, tråkigt nog. <!-- </EdIndex> --></div>
Var till min lokala moppehandlare och hörde om detta. Han påstod att detta var något som fanns på äldre motorer, bland annat 60-tals Zündapp. Denna L-ring fanns inte att beställa hem längre, hade utgått ur deras distributörs sortiment. Fick helt enkelt köpa en ny komplett 39mm kolv, tråkigt nog. <!-- </EdIndex> --></div>
Jodå, dom där kolvarna minns jag. De var till "7,5 hästars" trimcylindrarna man kunde köpa i cykelaffärerna och hos Hobbex och Hobbyförlaget. Vad jag förstår idag var det egentligen en italiensk piratdel till de fläktkylda motorerna som fanns i Tyskland men hur många hästar de var på vet jag inte.... <!-- </EdIndex> --></div>johanLP skrev:Japp stämmer att den över är L-ring och den nedersta vanlig.
Var till min lokala moppehandlare och hörde om detta. Han påstod att detta var något som fanns på äldre motorer, bland annat 60-tals Zündapp. Denna L-ring fanns inte att beställa hem längre, hade utgått ur deras distributörs sortiment. Fick helt enkelt köpa en ny komplett 39mm kolv, tråkigt nog.
<!-- </EdIndex> --></div>
Vilka tiderzappafan skrev:Hade en sån kolv på min 70 kubik gjutjärnscylinder Puch 1979-80..

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
- Raketsport