<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var som fan nog trodde jag det var en NV8 med äldre motor å fel framstänka! Med tanke på att den var så okomplett så trodde jag att den var aningens HPD men men..
Dom ser i stort sett likadan ut många av dessa 98or har nog 3-4 fabrikat som är identiska men med olika namn tex Renen,Blixt,NV turist mm.
Det jag vet är att NV8 är unik i sitt slag i sverige lite mer motorcykel över den modellen men så var det också det sista försöket med att sälja en trampförsedd 98cc så sent som i början av -50talet så det var nog därför det inte fanns ngn annan som koppade utseendet..
Dessutom är NV8:an den enda 98:an med trampor som jag sett med den gaffeln. Det satt en liknande gaffel på Diamant men den hade gummisnoddar ist. för fjädrar.
Men tyvärr tänkte jag inte på utlandet..så säkert har nog även NV8 an plockats ihop av ngt utländskt ursprung eller vice versa.
Där kan det finnas hur mkt kopior som helst (har sett björneborgare compacter mm). Så det är bara att googla men jag tror ingen vet utan att Googla å det är ju fusk (lite som att lösa korsord med korsordslexikon) så detta blir en svårknäckt nöt vill jag lova

<!-- </EdIndex> --></div>