<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nån som har något bra tips för jag får f_n inte loss kicken från kickaxeln på min Dakota!
Har sprutat rostlösare och låtit det stå och dra över natten.
Knackat på den och även värmt lite men jag vill ju inte förstöra kromet!
Försökt greppa om den med en avdragare men får inget tag.
Nån med tips på hur jag ska göra? <!-- </EdIndex> --></div>
Demontera kicken på Puch
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lossa först själva kickpedalen från dess metallbit/hylsa som sitter på axeln, därigenom kilen har du ett "stopp" du får bort, sen tar du en 2-kload avdragare typ lageravdragare och sätter över hylsan och drar av den med axeländen som mothåll
<!-- </EdIndex> --></div>

Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Får försöka tillverka någon bricka eller liknande´som jag kan lägga mellan för att få mer grepp. <!-- </EdIndex> --></div>
Så långt är jag med MEN min avdragare greppar inte kicken utan ena armen glider av hela tiden...Puchen skrev:Lossa först själva kickpedalen från dess metallbit/hylsa som sitter på axeln, därigenom kilen har du ett "stopp" du får bort, sen tar du en 2-kload avdragare typ lageravdragare och sätter över hylsan och drar av den med axeländen som mothåll
Får försöka tillverka någon bricka eller liknande´som jag kan lägga mellan för att få mer grepp. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Funkar det inte med en sån här avdragare i kombination med tillhörande avdragarplatta ?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Avdragare/Demonteringsverktyg-20352/ <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Avdragare/Demonteringsverktyg-20352/ <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tur jag känner en som säljer verktyg hela dagarna, får nog kolla med mig själv vad jag vill ha för något liknande!?
<!-- </EdIndex> --></div>
Det där ser ju ut att kunna funka, får kanske utöka min verktygssamling.Cobra5000 skrev:Funkar det inte med en sån här avdragare i kombination med tillhörande avdragarplatta ?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Avdragare/Demonteringsverktyg-20352/
Tur jag känner en som säljer verktyg hela dagarna, får nog kolla med mig själv vad jag vill ha för något liknande!?

-