Maxi-motor - byte av packboxar mm - fällor och fel?
Maxi-motor - byte av packboxar mm - fällor och fel?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste dela en Maxi-automatmotor för bla byte av packboxar och blockpackning.
Har faktiskt inte gjort det förut, och frågar därför om det är något som jag måste se upp med.
Det kan ju vara något som har en vilja att trilla ut eller liknande.
Tips någon, Pop kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
Har faktiskt inte gjort det förut, och frågar därför om det är något som jag måste se upp med.
Det kan ju vara något som har en vilja att trilla ut eller liknande.
Tips någon, Pop kanske? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jobbigaste med den motorn är om du tappar en av axlarna, exempelvis den med stora hjulet på foten, det kan göra ont. det är det enda du behöver akta dig för 
inga nål lager eller något, utan allt är 6203 lager i hela motorn, förutom en som har en styrning vid veven

(dessa)
och sen kanske snickra ihop en för att få bort slungkopplingen.

mycket enkel att bygga, en platta, borra tre hål, och sen gänga snabbis, om ens det, jag kör med bara en platta och jag sedan lägger direkt mot veven och sen skruvar på skruvarna som drar i kopplingen. med all risk det innebär har jag aldrig pajjat kängorna.
sen en slagmejsel kan vara ett bra tillhygge om det är skruvar med spår som håller ihop blocket. ett tips är att fixa insex skruvar istället, helt standard grejer och längder.
tror inte det är så mycket mer. håll koll på när du lossat slungkopplingen, där sitter det typ en shims, men den syns tydligt.
inte så mycket mer farligt i den motorn

motorn på bild är 3 lagrade versionen och med trampor. det finns också med 4 lager och med kick <!-- </EdIndex> --></div>

inga nål lager eller något, utan allt är 6203 lager i hela motorn, förutom en som har en styrning vid veven

(dessa)
och sen kanske snickra ihop en för att få bort slungkopplingen.

mycket enkel att bygga, en platta, borra tre hål, och sen gänga snabbis, om ens det, jag kör med bara en platta och jag sedan lägger direkt mot veven och sen skruvar på skruvarna som drar i kopplingen. med all risk det innebär har jag aldrig pajjat kängorna.
sen en slagmejsel kan vara ett bra tillhygge om det är skruvar med spår som håller ihop blocket. ett tips är att fixa insex skruvar istället, helt standard grejer och längder.
tror inte det är så mycket mer. håll koll på när du lossat slungkopplingen, där sitter det typ en shims, men den syns tydligt.
inte så mycket mer farligt i den motorn

motorn på bild är 3 lagrade versionen och med trampor. det finns också med 4 lager och med kick <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag måste hålla med, det var nått av det mest lättmekade jag skruvat isär faktiskt, man behöver inte vara nån expert precis för att få isär en Maxi motor. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska du ha Puch Maxi delar så kolla här http://www.puchshop.de
Sen får du inte missa deras "angebote" http://www.puchshop.de/catalog/angebote.php <!-- </EdIndex> --></div>
Sen får du inte missa deras "angebote" http://www.puchshop.de/catalog/angebote.php <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sparingly apply sealing compound (non-hardening) to crankcase joint (taget ur Puchs verkstadshandbok till Maxi)
Skruvade ihop en sådan här rova i somras och använde då Hylomar Universal Blue med fullgott resultat.
Här hittar du nog allt du undrar över
http://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_Maxi
http://www.mopedarmy.com/wiki/Rebuild_a_Puch_E50_Engine <!-- </EdIndex> --></div>
NejBjörnK skrev:Men, är det ingen packning mellan blocken?

Sparingly apply sealing compound (non-hardening) to crankcase joint (taget ur Puchs verkstadshandbok till Maxi)
Skruvade ihop en sådan här rova i somras och använde då Hylomar Universal Blue med fullgott resultat.
Här hittar du nog allt du undrar över
http://www.mopedarmy.com/wiki/Puch_Maxi
http://www.mopedarmy.com/wiki/Rebuild_a_Puch_E50_Engine <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 1351
- Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
- Ort: Lilla Edet
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj va mycket nyttigt det fanns i denna tråden för en nybliven Maxiägare... 
Hur är dom där http://www.puchshop.de att ha med att göra då? <!-- </EdIndex> --></div>

Hur är dom där http://www.puchshop.de att ha med att göra då? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är ju t.e.x kanonpris på deras Bing-15 kopia
http://www.puchshop.de/catalog/bing-15mm-carburateur-replica-p-214.html
http://www.puchshop.de/catalog/carburateurset-15mm-compleet-p-1064.html <!-- </EdIndex> --></div>
En kollega på jobbet beställde en del saker därifrån och det funkade då bra, leveranstid ca 10 dagar efter beställning / betalning.P-plats.se skrev:Oj va mycket nyttigt det fanns i denna tråden för en nybliven Maxiägare...
Hur är dom där http://www.puchshop.de att ha med att göra då?
Är ju t.e.x kanonpris på deras Bing-15 kopia
http://www.puchshop.de/catalog/bing-15mm-carburateur-replica-p-214.html
http://www.puchshop.de/catalog/carburateurset-15mm-compleet-p-1064.html <!-- </EdIndex> --></div>
- pangerva
- Forumsponsor
- Inlägg: 6840
- Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
- Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->50cc.eu har ju massor av delar och han är billig som jag ser det.
Men hemsidan är skitjobbig att hitta på.
Men man kan ju maila och fråga.
Om jag inte hittat fel så kostar en 15mm Bingkopia 35,19 Euro ca 325:- <!-- </EdIndex> --></div>
Men hemsidan är skitjobbig att hitta på.
Men man kan ju maila och fråga.
Om jag inte hittat fel så kostar en 15mm Bingkopia 35,19 Euro ca 325:- <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Han var på marknaden i västerås i lördagspangerva skrev:50cc.eu har ju massor av delar och han är billig som jag ser det.
Men hemsidan är skitjobbig att hitta på.
Men man kan ju maila och fråga.
Om jag inte hittat fel så kostar en 15mm Bingkopia 35,19 Euro ca 325:-

Ordförande i Hallstamoppers 

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->moppehörnan på Tradera säljer både 15 och 17 bingkopior. Fick en 15 för 240:- inkl frakt för några veckor sen <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1209 - 1978
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Monarped M578 - 1957
Simson Schwalbe - 1965
http://www.mopedkultur.se" onclick="window.open(this.href);return false;
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->¨jag har köpt här i från med bra resultat. snabba också
http://www.jarnos-puch-shop.nl/ <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.jarnos-puch-shop.nl/ <!-- </EdIndex> --></div>