<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det nån som är duktig på det, trimcylindrarna på sachs? en cylinder är det nummer på & på en annan inget alls (äldre cylindrar)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle vara kul att veta, ja ! På den cylinder jag fick tag på finns också ett Nr: ... men går knappt att läsa, börjar på 02 som din i allafall..
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågade på mopedfantasternas forum för lääängesedan å fick det här svaret, undrar om det stämmer, tycker inte det är så grova kanaler i den men..
Hej, Tysken har större kanaler än "Jofrab" och tysken har ett gjutnummer på cylinderfotem.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan inget om gjutnummer, men har sett att det är fabriksfel på alla cylindrar. Det är alltid för små hål i dom och felplaserade i höjd.
Mats T åker över 100 med en sådan cylinder, tvåväxlad. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Liten trådbump, såg det här på RN Motor.. Tysk 60cc trim komplett
Artikelnummer: Beg1
Såld!
Tysk äkta 4,2a borrad till 41mm,
Knappt inkörd, gått ca 20 mil, Går mycket bra!
Bing 17mm Kyrkportare med äkta korta luftburken med 52mm filtret.
Jamarcol ljuddämpare
Nya packningar och valfritt framdrev ingår <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad är frågan Zappafan ??
Jag har flera sk tyska cyllar med nummer på ... ofta kallade 4,3 hk 38 i borr <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då man hittar det där gjutnumret på "sidan" då är det 100 % säkerhet det är en äkta tysk? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja då är det ju bara att rista in i sten att gjutnummer på sidan av cylinderfot = Tyskcylinder.. (& inte Zeta, Jofrab, etc..) <!-- </EdIndex> --></div>