Kemisk metall i alucylinder?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Zwap

Kemisk metall i alucylinder?

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det har debatterats en hel del om att använda Kemisk metall, men jag har fått tag på en alucylinder där någon misslyckats kapitalt med att förstora transfer kanalerna, vågar man fylla väggarna i kanalerna med Kemisk metall och sedan fila dem som man önskar?
Jag vill ju inte att metallen lossnar och följer med in i förbränningsrumet, men det hade varit väldigt smidigt om det skulle funka.
Hur rengör man bäst så att den kemiska metallen inte lossnar i så fall? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kläm in en bild på den
Jag skulle nog glasblästra först då borde det fastna bra :idea:
Har man inge glas gär det nog med sand men var försiktig så inte loppet blir blästrat 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det håller eller ej kan jag inte svara på, men kanske kan du om det finns plats skruva in små skruvar i kanalerna så att den kemiska metallen har något mer att fästa mot än en slät vägg? <!-- </EdIndex> --></div>
Mats T

Inlägg av Mats T »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har åkt med det i test syfte på den 2 växlade i flera år för att testa olika vinklar i kanalerna mm. men som herr brax säger,blästra.Samt använd kvaliets märken !! Inte B- temas. :wink: :wink: :wink: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Zwap

Inlägg av Zwap »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för tipsen!
Skruva in någon lite skruv skulle nog kunna funka och slipa med den grova slipen på dremeln i kanalen för att rugga för att inte ha en slät yta.
Blästra med glas rengör ju såklart och ruggar ytan men jag läste någonstans att man skall värma/bränna aluminium för att branna bort olja, så bränna med gasolbrännaren kanske? Som ett komplement till blästringen alltså.
Har även läst en del om de som fyllt ut vevhusen med KM, är det samma sak där, är det blästring och fästpunkter som gäller? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar