<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det har debatterats en hel del om att använda Kemisk metall, men jag har fått tag på en alucylinder där någon misslyckats kapitalt med att förstora transfer kanalerna, vågar man fylla väggarna i kanalerna med Kemisk metall och sedan fila dem som man önskar?
Jag vill ju inte att metallen lossnar och följer med in i förbränningsrumet, men det hade varit väldigt smidigt om det skulle funka.
Hur rengör man bäst så att den kemiska metallen inte lossnar i så fall? <!-- </EdIndex> --></div>
Kemisk metall i alucylinder?
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tackar för tipsen!
Skruva in någon lite skruv skulle nog kunna funka och slipa med den grova slipen på dremeln i kanalen för att rugga för att inte ha en slät yta.
Blästra med glas rengör ju såklart och ruggar ytan men jag läste någonstans att man skall värma/bränna aluminium för att branna bort olja, så bränna med gasolbrännaren kanske? Som ett komplement till blästringen alltså.
Har även läst en del om de som fyllt ut vevhusen med KM, är det samma sak där, är det blästring och fästpunkter som gäller? <!-- </EdIndex> --></div>
Skruva in någon lite skruv skulle nog kunna funka och slipa med den grova slipen på dremeln i kanalen för att rugga för att inte ha en slät yta.
Blästra med glas rengör ju såklart och ruggar ytan men jag läste någonstans att man skall värma/bränna aluminium för att branna bort olja, så bränna med gasolbrännaren kanske? Som ett komplement till blästringen alltså.
Har även läst en del om de som fyllt ut vevhusen med KM, är det samma sak där, är det blästring och fästpunkter som gäller? <!-- </EdIndex> --></div>