Konan på veven är ju samma på Sachs, Puch, Zurdapp, Zweirad, Kreidler etc. (Bosch original)
Conrad har väl ett par sådana, vet inte om han har hunnit att montera
ett på sin 60cc EKF än, så han kan nog svara på om det behövs ngn modifikation. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänker du provstarta motorn innan du sliter ner allt för lack
O vad ska målarkludden ha för färg kulör på bygget <!-- </EdIndex> --></div>
tture skrev:Tänker du provstarta motorn innan du sliter ner allt för lack
O vad ska målarkludden ha för färg kulör på bygget
Japp, tänker testa så mycket som möjligt den här gången..
Så det blir nog ingen lack på ett bra tag.
Kulör på ramen har jag inte bestämt än, svart eller silver.
Tanken blir nog gul på ovansidan med en schack-rutig randning mellan
det gula och kromet. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt! Har du vakumanslutningen till förgasaren in i reedventilen? Det kanske funkar jättebra men kollade på en gokartmotor jag har och då går den kanalen förbi ventilen och in så att den får vevhustryck/vakum hela tiden.
När blir det uppstart då? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kvällens övningar bestod av montering av pipan. Passade ganska bra
för att vara till någon annan. Lite pyssligt blev det med anslutningen
till cylindern, men allt går bara man vill!