F 50 offroad

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

F 50 offroad

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mer off-road grova däck , höjd bakskärm och limpa, tankväska mm :D
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken frän, vill oxå ha :D Hur hög är dom original då. <!-- </EdIndex> --></div>
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag brukar inte gilla det där crosstuket, men den där var tuff! :D <!-- </EdIndex> --></div>
RoRRe

Inlägg av RoRRe »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja kom ihåg när ja hade köpt E-type:n (13 år sen, tiden går :D) så provade farsan å ja ett par dämpare från en gammal motrcykel som han hade haft i yngre dar. Skitfränt stuk blev de, men kedjan skrapade i så vi tog bort dom.

Han ångrar grovt nu att han gjort sig av med sina gamla moppar som han hade som ung. Speciellt när jag börjat med min igen :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Till alla ni som undrar varför detta crossstuk, så om ni går in på classic50mx.com och tittar på läsarnas bilder (svenska läsare) så kan ni se min son Connys crosshistoria med mång bilder på vårat gemensamma intresse cross! han som 45 åring nu skall kanske köra classic 50 nästa år i Linköping där man kör ett 50cc nostalgi race varje år,har bara inte bestämt vad han skall åka på ännu, men 70tals cross blir det , Vi har sysslat med cross hela han suppväxttid (12-24 år) så då kanske ni kan förstå min ide att bygga om moppen så där. men det är också kul att åka på en sån där moppe. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är så jäkla snygg! F50 är som gjord för att bygga om till Cross-stuk.
Vi har grejer på lager för att göra F50 cross också. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->RoRRe . Kedjan skrapade i för mej också men gammal crossmeck som man är så har jag gjort gummimellanlägg på swingen. :D
Josefine: vad hindrar er kör på, ska bli kul att se ,och det ser jag fram emot :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja du har ju lyckats få ett fint stuk på din Affe, så så Jossan å Mona får en tuff uppgift om dom vill ha ett råare stuk 8) annars får dom bara kopiera :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Wow Affe det syns på stilen att du hållit på med crossar på 70-talet, det är ju rena "scramble" stuket på F50:n, mycket snyggt!
Har kollat in bilderna på knattecross sidan och oj vad mycket kul det fanns, drömde själv om en Simonini men... inte hade jag rätt far för en sån :(
Tänk om man kunde få farsgubben att börja bygga moppe ändå, snacka om kvalitetstid.
Är det självaste Alfen man ser med gul t-tröja på ett av fotona?
Dessutom gillade jag crossbussen, en äkta Blitz med Alpinereklam!
Jag kommer ihåg en slogan från sjuttitalet som sa:"Nu behöver du inte köpa en Lamborghini för att få en Alpine", det var stil det till skillnad mot Pioneers: "Have an Eargasm" :D
Om jag kan mina skrönor rätt så var Alpine ett finare namn på Motorola och fanns från början inte i handeln utan bara som originalmonterade i just Lambo´s, det kan dock vara just en skröna. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag var å tittade i en snubbes garage å han hade en cool crossmoppe! det var en monark cross ni vet den där renodlade fabrikscrossen som är baserad på e-typeprylar men med värre dämpare, hjul, gaffel, plastskärmar samt en riktigt vass 6vxl sachs motor han är enda ägaren jag tror att jag har en bild i min mobbe om i är intresserad.. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklart släng in bilden på den doktorn...man kan aldrig bli mätt på mcb s härliga produkter... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:jag var å tittade i en snubbes garage å han hade en cool crossmoppe! det var en monark cross ni vet den där renodlade fabrikscrossen som är baserad på e-typeprylar men med värre dämpare, hjul, gaffel, plastskärmar samt en riktigt vass 6vxl sachs motor han är enda ägaren jag tror att jag har en bild i min mobbe om i är intresserad.. :roll:
Yepp, är intresserad av att se skönheten :shock:
Själv körde jag en Suzuki RM80 av 1978 års modell. 13hk har jag för mig att den hade, och var stark som en oxe på låga varv... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok jag hittade en halvdisig bild i mobben

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skitsnygg hoj slider_score.gif dom gammla crossarna är ju riktigt vackra..... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
fatchance skrev:
dr.novolette skrev:jag var å tittade i en snubbes garage å han hade en cool crossmoppe! det var en monark cross ni vet den där renodlade fabrikscrossen som är baserad på e-typeprylar men med värre dämpare, hjul, gaffel, plastskärmar samt en riktigt vass 6vxl sachs motor han är enda ägaren jag tror att jag har en bild i min mobbe om i är intresserad.. :roll:
Yepp, är intresserad av att se skönheten :shock:
Själv körde jag en Suzuki RM80 av 1978 års modell. 13hk har jag för mig att den hade, och var stark som en oxe på låga varv... :wink:
Hehe , lustigt jag hade en exakt likadan RM80 -78 12,5 Hk (eh :lol: )
Jag hade en låghjuling med plåttank , men den gick inte ens framåt på låga varv . bara fullt som gällde <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar