Doktorns snöskotrar..

Tips, frågor och allmänt snack om motorcyklar, båtmotorer, bilar m.m.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->lägger ut en till skoter.. Detta är en Ski-doo Alpin -68 uppfixad men har kvar att renovera huven å lite motorpyssel ev förgasarbyte för den går som ett A-hole å får ånglås titt som tätt..

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->någonting för doktorn kanske... :wink:

http://www.blocket.se/vasternorrland/Terhi_10__76_26220700.htm?ca=4&w=1

Terhi skoter...påminner lite om larvenscotern.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja gärna! :D en sån såg jag när jag var i Älvsbyn med alabamamannen å handlade. Djäkligt mysko maskin med ledade band (går att burka med på plan mark) sen har den en ganska unik patent. Man lossar bara på en mockajäng under sitsen då går hela karossen att lyfta av. :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
mcb380

Inlägg av mcb380 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fina grejer du har :D <!-- </EdIndex> --></div>
Örnen

Inlägg av Örnen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Trevliga skotrar :D
En larven skulle man gärna ha haft, de är riktigt fräna 8)
Kan tillägga att jag är riktigt intresserad av veteran skotrar, det finns 12st i familjen i varierande skick :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är kul men dom är en aningens bökiga att förvara (tar mkt plats å jobbiga att flytta runt) vad har du för modeller? här är en till goding :D

Örnen

Inlägg av Örnen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En ockelbo 300 skulle inte heller vara så dumt att ha :roll:
Vi har en Yamaha sl 351, 2st yamaha ex 440, arctic pantera F/A, arctic jag 3000, sno-fury, aktiv snotric sc3, skidoo r8 eller r10, skidoo olympique 340, skidoo t'nt 340, johnson skee-horse, ett hemmabygge från vilhelmina med sa 275 motor :D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yamaha är rätt coola dom med kolla denna..bland dom första årgångarna som såldes fulsnygg på nåt sätt..
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker den där modellen är snygg med sina "grodögon". <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Yamaha Europa är rätt snygga makapärer - gillar regskylten GYN :) <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har glömt att uppdatera.. köpte ju en liten Olympic i höstas ska funka enligt tidigare ägare :D

lite trist att det är nåt konstigt "bäst före datum" på bilder på forumet så dom äldre bilderna är borta tyvärr..
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle jag köpa en Snöskoter skulle jag nog välja en Ockelbo 300. Riktigt härlig modell. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:
lite trist att det är nåt konstigt "bäst före datum" på bilder på forumet så dom äldre bilderna är borta tyvärr..
Tyvärr är det så att det första bilduppladdningsprogrammet var tvunget att tas bort av server/forumskaparna pga av att porrreklam nästlat sig in i och med det blev bilderna inaktiva.

Nice Skoter! F*n vad jag vill ha en veteran nu... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar