Gammal racemoppe får nytt liv

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->är det en av Zündapps röda plastpluggar som sitter kvar där i motorn när den ligger i varma ugnen? :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Haha ja jag såg ju det nu också att den satt kvar, var inte fasligt varmt och det blir nog en ny ändå - inget tog skada iallafall :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha, tänkte om de blev som en stor röd snorkråka på blocket och rökigt i ugnen :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Vad blir det till middag..? :)

Bild

.
.
.
Gotti gott gott.. slider_victory.gif <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sådär, får se om det blir något av det här sen eller om det blir pannkaka! Kul hur som helst att se vad som händer :) Var ett rent helvete att vika en 5mm kant på båda plåtarna för att få svetsen på en plan yta.. men tror att det minskar risken att det spricker mycket!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->har du nån deadline när de ska spruttibangbanga i garaget? <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Näe, men till våren ska man väl förhoppningsvis göra sig opopulär i grannskapet med en liten tvåtaktare utan ljuddämpare på 15 000 varv :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

patrikh skrev:Näe, men till våren ska man väl förhoppningsvis göra sig opopulär i grannskapet med en liten tvåtaktare utan ljuddämpare på 15 000 varv :wink:
Håller tummarna för det :thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

patrikh skrev:Näe, men till våren ska man väl förhoppningsvis göra sig opopulär i grannskapet med en liten tvåtaktare utan ljuddämpare på 15 000 varv :wink:
Säg till när du ska vara med i Grannfejden! :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Peppe^
Kontakt:

Inlägg av Peppe^ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tre race bokade till sommaren, du kommer väl :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Bild
patrikh

Inlägg av patrikh »

Peppe^ skrev:Tre race bokade till sommaren, du kommer väl :wink:
Självklart! Förhoppningsvis med en 50cc are också, men då får man ragga en till chaffis! Får leta upp någon tanig 14åring så man kapar några tiondelar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha det gick ju både bra och dåligt.. Inga svetsar sprack! Fick täta på några ställen bara innan jag kunde köra på med tryck. Tyvärr så ville den inte veckla ut sig ordentligt (trots ca 40bar :lol: ) vid övergången till magen och slutkonan, blev lite knöligt.. Och blev kanske inte helt runt överallt och lite knölig i headern. Kapade isär den vid magen för att försöka få ut dom värsta vecken, får se om jag rullar en mage och slutkona på vanligt vis istället.

Bild
Bild

Kanten som jag bockade för att få svetsfogen plan hade kanske kunnat haft lite mer rund övergång och inte så skarp, trycktes inte ut riktigt ordentligt överallt..

Menmen jag är nöjd för att vara första pipan som jag trycker upp :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju rätt bra ut. Men fyller man med vatten? <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fyller med vatten, och pumpar med vatten. Viktigt att det inte är någon luft kvar. Jag använde en handpump som man trycktestar vattenledningar med, funkade bra :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Känns ju dock rätt jobbigt med handpump :) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar