<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan man ju bygga ett om man orkar.
men är det någon som köpt/prövat detta från jula http://www.jula.se/blasterskap-076020
räcker ju för det jag ev skulle blästra
tror det blir svårt o bygga ett själv till mycket billigare pris om man ska köpa alla delar o plåt o sådant <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har Biltemas skåp. Den har mer hål än en ost! Så tätningsmedel är ett måste till den! Och även då läcker den lite... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verktygsbodens skåp ser ju ut som biltemas fast med mindre skruvar. Jag har köpt biltemas blästerskåp ganska nyligen. igår nämligen. Planerar att montera dit ett utsug så man slipper dimman. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->köpte skiten skaffa julakort oxå. så fick man ju 10% i rabbat
funkar faktiskt bra. skulle behöva lite grövre sand bara. o ett utsug. dimmarigen fort <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Verktygsbodens skåp ser ju ut som biltemas fast med mindre skruvar. Jag har köpt biltemas blästerskåp ganska nyligen. igår nämligen. Planerar att montera dit ett utsug så man slipper dimman.
Då måste du täta ALLA skarvar. Det är 1-2mm stora hål vid alla hörn. <!-- </EdIndex> --></div>
NRoos skrev:Verktygsbodens skåp ser ju ut som biltemas fast med mindre skruvar. Jag har köpt biltemas blästerskåp ganska nyligen. igår nämligen. Planerar att montera dit ett utsug så man slipper dimman.
Då måste du täta ALLA skarvar. Det är 1-2mm stora hål vid alla hörn.
jo det har jag sett att i hörnen är det lite glest. Man tar lite karosseri kit och klämmer dit.
Vad är meningen med att det är två hål i skåpet? Ett hål där filtret sitter och sedan ett baktill. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har utsug på mitt skåp, en gammal Nilfisk. Vad som är viktigt är att ha en kompressor som matar på. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->TÄTA TÄTA OCH ÅTER TÄTA
Har ett biltema hemma som dakotariders skruvade ihop utan att täta fast jag sa åt dom
Det blir sand i hela garaget när man blästrar
Sen ska utsuget suga mer luft än man blåser in med kompressorn så det alltid är lite undertryck i skåpet <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag glömde skriva att jag har luckan lite öppen diagonalt mot utsuget. Om luckan är stängd blir det vakum i burken och hanskarna blir som balonger. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är en rejäl skillnad på Biltema å Verktygsbodens skåp..
Biltemas är i miljoner delar å du får plocka ihop det själv läcker som ett såll om man ej är noga med karosserikittet (inte silicon ajjabajja..)
Verktygsbodens kommer monterat å klart å är dessutom bra tätat bara tuta å köra för samma peng. Men ett utsug är självklart ett måste annars går det ju inte alls..
spjället är till för att reglera över/undertryck så man får ett optimalt flöde i skåpet.. Dessa småskåp är nog bäst att köra med glas eller plast inge Fajalit
det avverkar snabbt men skitar ner å ger en skityta för lackering. <!-- </EdIndex> --></div>