Ett kick!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Ett kick!

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så har vi fixat lite på Compact 1248 som vi köpte från Kramfors.
Den har stått i många år, men verkade rätt fräsch ändå.
Den har då definitivt aldrig skruvats i på sina 40år.

Tanken är lite rostig, men nu har den fått stå och dra ren bensin en andra gång och bensinen tömdes ren och klar. Med ny kran, slang, soppafilter och en bättre flottör så flödade bensinen som den skulle. Förgasaren var faktiskt ren så den fick vara orörd.

Oljan som egentligen bara var vatten och bensin med lite slam hade inte skadat blocket eller kåpan speciellt mycket. Nåja, den hade ärgat i botten av sidokåpan vid undre fastskruven, men den höll tätt.
Lamellerna var däremot rejält svullna.

Bild

Lite puts så var all smuts borta från korgen och stållamellen.

Okej, så var det kopplingsvajern också. Den hade nästan gått av efter ett försök att frikoppla. Ytterhöljet var fräscht så vi tog ny innerwire och lödde på de gamla nipplarna. Och det hade ju funkat bra om vi haft en bättre lödkolv, men ett tag skulle det hålla i alla fall.

Så var det dags. Ett kick och den startade. Inget skrammel och lugn jämn gång. Den la i växlarna perfekt och tuffade på utan brööl. Okej den är inget fartvidunder, men efter en sotning så bör den gå som vilken Sachs som helst.

Vilket kanon köp! :D

Mona är rätt nöjd också... Misstänker att hon vill motionera denna moppe på RaketRallyt.
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->grattis till ett verkligt fint klipp oregonian_congratulations.gif vicken tur det blir fler compakter på rallyt...jag trodde jag skulle bli ensam med goldenchampen :wink: nu när rikard sålt skökan oxå desutom :roll:
hörde ju att pierre ställer upp med två compakter oxå.. :) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Coolt :headbang: :D
Rätt Compact attityd Mona!

Ska själv hämta en 1252:a på Måndag, chansade lite och köpte grisen i säcken (utan framskärm) för två lakan! 8)

Hade en Maraton Compact 3väx. -78 när jag var 15år, nostalgin kom ikapp... staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->8) jamen Raketaren så sant det blir 2 compacter här ifrån :twisted:
det blir bra om mona rastar sin med <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jaha det va som man anade, hårdrockare i Hörnefors... :cool2: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Lordhelmet

Inlägg av Lordhelmet »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad jag önskar att alla kunde s-sluta p-prata o-m Skö-hö-hö-kan, snyft,snörvel.... :cry:
Nåväl, grattis tjejer till en kanoncompakt, blir rolig på rallyt. Den ser ju oförskämt fin ut.
Nä nu saknar jag min gamla älskling igen,.. bröööööl.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grabbar det är inte bara moppen som är fin, omgivningen naturen och---- :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Jaha det va som man anade, hårdrockare i Hörnefors... :cool2:
Självklart, här är det mest "gamm-hårdrock" som gäller! :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar