Fasta munstycken till bing sachs förgasaren
-
Fasta munstycken till bing sachs förgasaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns det ingen som säljer munstycken till bing förgasaren längre? Hittar bara ställbara.
Tips emottages gärna. <!-- </EdIndex> --></div>
Tips emottages gärna. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ställbart har jag två stycken men tycker inte det blir bra kan ej få den att sluta och takta, vet ej om det beror på avgasröret kanske, full gas på plan mark så taktar den ställer jag så den inte taktar går den dåligt rent allmänt, ställer man så det går bra på mellanreg så taktar den på fullgas, blir det uppförslut kan man ha fullgas utan taktning för då sjunker varvet.
Kan ju vara så att det blir för högt varv så det blir obalans i röret. Den är ju urpluggad portad med 12 mm gasare,
Börjar tro att det beror på avgasröret då jag har testat med två olika ett original orört samt ett rensat original det rensade blir mycket bättre men ej perfekt. Kanske ett sånt där jamarcol fuego kan va nått? hade ett lknande på en maxi en gång med gott resultat. Eller kanske dreva om men jag vill ha den stark, toppfart ej så intressant. <!-- </EdIndex> --></div>
Kan ju vara så att det blir för högt varv så det blir obalans i röret. Den är ju urpluggad portad med 12 mm gasare,
Börjar tro att det beror på avgasröret då jag har testat med två olika ett original orört samt ett rensat original det rensade blir mycket bättre men ej perfekt. Kanske ett sånt där jamarcol fuego kan va nått? hade ett lknande på en maxi en gång med gott resultat. Eller kanske dreva om men jag vill ha den stark, toppfart ej så intressant. <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
- SachsMekarn
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->japp längst upp på nålen "snålt alltså" ingen skillnad förutom att den går skit på delgas.
Näst längst upp ingen skillnad förutom att den går bra på delgas
näst längst ner se ovan
Nålen justerar ju bara bränsle mängden vid delgas, munstycket från 3/4 cirka till fullgas.
men om släpper efter bara så lite på gasen kan man hitta ett gyllene läge där det går fint men man vill ju kunna ge järnet <!-- </EdIndex> --></div>
Näst längst upp ingen skillnad förutom att den går bra på delgas
näst längst ner se ovan
Nålen justerar ju bara bränsle mängden vid delgas, munstycket från 3/4 cirka till fullgas.
men om släpper efter bara så lite på gasen kan man hitta ett gyllene läge där det går fint men man vill ju kunna ge järnet <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vassare menar du då flackare vinkel på konan eller bara vässa den.
Drev ja det har jag funderat på kan ju vara så att man överstiger det lämpliga varvtalet för cylinder/avgasrör eller är jag helt ute och reser nu? <!-- </EdIndex> --></div>
Drev ja det har jag funderat på kan ju vara så att man överstiger det lämpliga varvtalet för cylinder/avgasrör eller är jag helt ute och reser nu? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
-
-
-