MCB Compact 1247 renovering

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
sachs skrev:
decib3L skrev:
sachs skrev:jag använder en sån här plus ett bygellås.

http://www.duells.se/katalog/Catalogue.aspx?nid=4219&lcid=1053#params:nid=104835&t=Info
Tack för idéerna :) Ska styra upp något!
hoppas du hittar något bra.
det är väldigt tråkigt om moppen skulle bli stulen.
även om man har försäkring så brukar sälvrisken liga på 4000 och då blir det inte mycket kvar...
Har självklart helförsäkrat, men som du säger. Det skulle kännas extra trist att betala hela moppen igen typ :/ <!-- </EdIndex> --></div>
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu skaffat ett bättre lås än tidigare! Det låg ju för bövelen ett på vinden :D

http://imageshack.us/photo/my-images/813/20120305194325.jpg <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lås bara inte fast moppen genom hjulen nu bara. Är rätt så enkelt att skruva loss hjulet och sen bära iväg moppen.

Jag låser alltid fast den vid ramen om det går, om inte låser jag över stänkskärmen genom gaffelbenen. <!-- </EdIndex> --></div>
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

Rexxy skrev:Lås bara inte fast moppen genom hjulen nu bara. Är rätt så enkelt att skruva loss hjulet och sen bära iväg moppen.

Jag låser alltid fast den vid ramen om det går, om inte låser jag över stänkskärmen genom gaffelbenen.
Självfallet =) Ska skaffa ett annat lås till själva bygeln också. Då ett kombinationslock var förvånansvärt lätt att bryta sig in i. <!-- </EdIndex> --></div>
sachs

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->dom där kodlåsen är inge bra tog inte ens 1min för min far at få upp ett sådant :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har orginallåset på min enpetare

Bild

Helt stöld och dyrksäkert...eller inte <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade likadant lås på en gammal Crescentcykel. Hade glömt "nyckeln" en dag. Låset gick upp efter en välriktat spark. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor

Inlägg av Braxmatte »

Rexxy skrev:Hade likadant lås på en gammal Crescentcykel. Hade glömt "nyckeln" en dag. Låset gick upp efter en välriktat spark. :roll:
Men i reklamen stod ju att det är bäst , nu blev jag lite ledsen , så du menar att det inte är så bra :cry: jag har ju inget annat 8) <!-- </EdIndex> --></div>
lymmel
Kontakt:

Inlägg av lymmel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->en gammal kompis körde mc i nån mc klubb som människorna gillade i hans bostadsområde, så han kunde lämna nycklarna i tändningslåset, och hjälmen på sadeln, oavsett om den stod i ett dygn eller en vecka så fick han ha den ifred. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

lymmel skrev:en gammal kompis körde mc i nån mc klubb som människorna gillade i hans bostadsområde, så han kunde lämna nycklarna i tändningslåset, och hjälmen på sadeln, oavsett om den stod i ett dygn eller en vecka så fick han ha den ifred. 8)
Haha riktigt så är det inte hemma hos mig =) (tyvärr?)

Ska lägga upp lite bilder imorgon, läggdags nu =) <!-- </EdIndex> --></div>
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag blev det en tripp till Rösebäcken (himmelriket för oss).. Det blev en tuta och en kåpa som ska sitta vid tutan! 120 pix - taget! :D

Bild

Ska lackas antingen svart, eller gul. Inte bestämt mig ännu =) Tutan ska också testas och monteras i helgen.

Bliv även att justera bakhjulslager i helgen och lite annan vård. NiklasHögberg tyckte jag skulle byta drevet fram. Så om någon sitter på något annat drev så kan jag vara väldigt intresserad =) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det här då?? <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

NiklasHögberg skrev:Hur går det här då??
Ikväll blir det öl och moppemek =) <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

decib3L skrev:
Ikväll blir det öl och moppemek =)
se där ja de blir o justera till hjullager bak eller? ta de vackert bara o slarva inte bort lagerkulorna. ha i gott om nytt fett. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
decib3L
Kontakt:

Inlägg av decib3L »

NiklasHögberg skrev:
decib3L skrev:
Ikväll blir det öl och moppemek =)
se där ja de blir o justera till hjullager bak eller? ta de vackert bara o slarva inte bort lagerkulorna. ha i gott om nytt fett.
Jo det får nog bli det =) Jadå, Toffe är ju som tur är inte helt tappad, så vi kanske klarar av det.. haha!

Hjullagerfett har jag liggandes här hemma, men det var tur du sa det! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar