3,5 kontra urpluggad original

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
volvomannen
Inlägg: 1160
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
Ort: Helsingborg

3,5 kontra urpluggad original

Inlägg av volvomannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skillnad mycket eller lite? <!-- </EdIndex> --></div>
Monark 1237 -74, 44 kmh
Amarace
Inlägg: 2189
Blev medlem: 24 nov 2009, 00:00
Ort: Dorotea, Lapplands Sydport

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min erfarenhet är att det är skillnad i styrkan, bra i botten och hela vägen på en sk 3,5hk, lite bättre toppfart. Men om det är värt att köpa en sk 3,5hk jämfört med att dra plugg och justera lite på en original så är det inte värt det. <!-- </EdIndex> --></div>
sachs
Inlägg: 359
Blev medlem: 18 feb 2011, 00:00

Inlägg av sachs »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska du ändå köpa gör det ordenkligt från början och ta 60cc.
käns dumt att åkafast för en 3,5 <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Braxmatte
Forumsponsor
Inlägg: 3570
Blev medlem: 27 okt 2009, 00:00
Ort: Hallstamoppers

Inlägg av Braxmatte »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skillnaden är väl hur insuget ser ut inne i cylinderloppet (bredd och duration)
Orginalcyllen med dragen plugg har ju bara ett runt hål lite mindre än ytterdia på pluggen :o

Men med lite behandling med filen så blir det nog ingen skillnad

Kan nån lägga ut en bild på en 3.5 där man ser insuget från loppet 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Ordförande i Hallstamoppers :D
P-plats.se
Inlägg: 1351
Blev medlem: 29 mar 2008, 00:00
Ort: Lilla Edet

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har haft en sk. 3,5:a och den var grymt slö i botten men varvade som f_n...
Inget jag rekomenderar i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar