Casal + YZ50=?

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Såg den på blocket ett pris var det med Källis i våran klubb har en sån med zundappmotor på . <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skoj :)

Vet inte vad du menar med "ett pris var det med" bra pris? dåligt pris?

Det blev lite prut iallafall:) Och sen lär man väl göra sig av med originalmotorn så har man igen lite där också. <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite snabb provmontering. Motorn lutar lite neråt i framkant, men man kan ju få en aning om hur det kan bli sen :)

Och förgasaren hamnar in i ramen som på original, funderar på membranförgasare då dom är små och med ställbara munstycken!

Undrar om jag inte måste sänka den i röven en del, alldeles för mycket luft mellan skärm och hjul :lol:
Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
cobra karlsson
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra pris skulle det stå, Johan har en pwk 28mm i ramen .finns säkert nå bild på vårat forum i smeangels under projekt <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hahaha... Ja, detta blir kul ! Härlig plåtmoppe :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Cobra, kollade in ert forum. Ni hade många balla byggen där, helt i min smak 8)

Hehe.. fast blir nog inte såå låg sen :)
Bild

Gummisnoddarna till framfjädringen är av, så den blir nog stummad, självklart i nedersta läget :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vänd på cyllen så du får bränsleblandaren frammåt :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Vänd på cyllen så du får bränsleblandaren frammåt :wink:
Tror det blir svårare att få plats med en pipa i ramen än en förgasare :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fasiken va ballt :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du kört en sån någon gång? Om inte blir nog den framgaffeln en överraskning. Om Raketernas gaffel är vinglig är de ändå bara en försmak av vad denna moppes framgaffel har att erbjuda. :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Har du kört en sån någon gång? Om inte blir nog den framgaffeln en överraskning. Om Raketernas gaffel är vinglig är de ändå bara en försmak av vad denna moppes framgaffel har att erbjuda. :lol:
Hehe nä det har jag inte, låter som att det blir spännande att köra :wink:

Nej men kan det inte vara bottenlänkarna som gör att det blir vingligt? Om jag gör fjädringen stum/förstärker där så kanske det blir lite bättre iallafall :) <!-- </EdIndex> --></div>
patrikh

Inlägg av patrikh »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag funderar på att ekra om mina casal-nav med 19" fälgar och ha på moppen, dels för att motorn ska kunna sitta i mitten, kommer hänga ut som f*n åt höger med originalhjulet bak.. och så är det trevligt om man kan stanna också :)

Vet någon hur man räknar ut ekerlängder? Kanske finns något enkelt excelprogram? Och tips på bra fälgar att köpa? Vanliga 19" med 36 ekrar. <!-- </EdIndex> --></div>
fredric_brodin

Inlägg av fredric_brodin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag har haft en dkw med, men sålde den för några månader sen en 3 växlad den hade stått i 25 år och det var bara att göra ren tanken och föggen och pumpa luft i däcken och spruta i startgas hoppa i gång direkt.
har en tråd om den :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det lär väll funka med 19" fälgbanor från Raketare, 1209 mfl. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Mattias-M

Inlägg av Mattias-M »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->19'' excelfälgbana med stora trummor och bra ekrar imellan! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar