
Crescent F50 GL - 1977 (Metallic grön)
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är orginal baklampan på plats, nu ser det mycket bättre ut 

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har idag gjort ett nytt fäste till cylindern, då orginalet inte stämde till den cylindern och jag ville inte fördärva mitt orginal fäste om man skall sätta dit det nån gång igen 

Uploaded with ImageShack.us
Blev riktigt nöjd igen haha...
Blir till att lacka det svart imorgon
<!-- </EdIndex> --></div>


Uploaded with ImageShack.us
Blev riktigt nöjd igen haha...
Blir till att lacka det svart imorgon

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nja det blir till att behålla orginal fästet, ty igår sprang jag på en identisk 60cc belgisk cylinder med 41mm kolv och en 17 mm Bing förgasare som jag tänkte prova. Toppen är min orginal Topp 

Uploaded with ImageShack.us
Så blir det rätt stuk på det hela
<!-- </EdIndex> --></div>


Uploaded with ImageShack.us
Så blir det rätt stuk på det hela

- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då var effekt ljudämparn på plats, blev betydligt mycket bättre med 32mm rör och dämpare, behövdes en smärre böjning av röret för att det skulle gå. Köpte ett lite mer vidare & längre rör på Trimbutiken i Töreboda. 

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Får nog bli en liten provtur
<!-- </EdIndex> --></div>


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Får nog bli en liten provtur

-
- Inlägg: 6334
- Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
- Ort: Kristinehamn. Värmlands län
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
vad e de för ställe i töreboda om man får undra. ja har ju ganska nära dit faktiskt!! <!-- </EdIndex> --></div>Vespen skrev:Då var effekt ljudämparn på plats, blev betydligt mycket bättre med 32mm rör och dämpare, behövdes en smärre böjning av röret för att det skulle gå. Köpte ett lite mer vidare & längre rör på Trimbutiken i Töreboda.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Får nog bli en liten provtur
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
-
- Inlägg: 1160
- Blev medlem: 30 maj 2011, 23:00
- Ort: Helsingborg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stämmer jag hade en 28mm krök orginal till F50 med en vanlig Jamarcol dämpare, hade två nya 32mm krökar en kort orginal och en med lite större böj och 10 cm längre som jag köpte på Trimbutiken.se anpassad för Sachs. Men jag var tvungen att böja ut den för att det skulle bli bra, och visst blev det bra om jag får säga det själv 
Den lät givetvis goare & gick bättre, skall köra en sväng imorgon när solen skiner... <!-- </EdIndex> --></div>

Den lät givetvis goare & gick bättre, skall köra en sväng imorgon när solen skiner... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Så här?Vespen skrev: Så blir det rätt stuk på det hela


Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Jörgen Hultman. Växjö Moppers.
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75
Crescent F-50 -76, Crescent F-50 GLX -78, Crescent 1145 -57
Zündapp GTS 50 -81, Zündapp KS 50 -78, Monark 125 TTS -75