Undre delen till kedjeskydd, Jet linjen.

Mattias

Undre delen till kedjeskydd, Jet linjen.

Inlägg av Mattias »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är det bara det som fattas, sedan är den komplett. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det blir nog till att öppna lädret tyvärr :cry: det är nog den mest eftertraktade delen på moppemarknaderna å priserna är hiskeliga!
Själv saknar jag 4st så det blir nog till att börja tillverka men dom är inte kul att få till mycket mysko vinklar å veck men om jag kommer på ngt så mailar jag :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycker faktiskt det är snyggare utan :nod: men klart ska det va original så... thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Mattias

Inlägg av Mattias »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
dr.novolette skrev:ja det blir nog till att öppna lädret tyvärr :cry: det är nog den mest eftertraktade delen på moppemarknaderna å priserna är hiskeliga!
Själv saknar jag 4st så det blir nog till att börja tillverka men dom är inte kul att få till mycket mysko vinklar å veck men om jag kommer på ngt så mailar jag :wink:
Kanske skulle funka att göra repro i plast ? Men det blir ju svårt iom att jag inte har ett orginal. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Plast tror jag inte funkar. Den kommer nog att gå sönder väldigt fort eftersom den måste vara riktigt tunn och skyddet ska spännas ut vid montering och demontering. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
GrebyAxel

Samma

Inlägg av GrebyAxel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag behöver också ett kedjeskydd till en jetline, men dyker det inte upp nyproducerat misstänker jag att jag får köra utan. Är det någon som har en lösning på problemet? Finns de något man kan sätta dit som inte är orginal, bara så att de sitter nånting där? Typ något modifierat universal eller från någon annan modell? <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det samma kedjeskydd som saxopedens som detta gäller? Det finns nämligen en sådan i garaget jag lånar, och jag har sneglat lite på kedjeskyddet och funderat över svårigheterna i att göra en glasfiberkopia av det, eller åtminstone den nedre halvan. (Mopeden har fin orginallack och den vill jag inte skada, den undre halvan av kedjeskyddet är dock svartlackat och skulle vara lättfixad ifall lacken stryker med vid avgjutning eller förberedelser inför avgjutning.)

Det skulle sannolikt inte bli fråga om en hundraprocentig replika, snarast en orginalliknande del (skillnader i utseende bakifrån, andra fästen eller liknande detaljer) som ger rätt helhetsintryck om man inte tittar för nära eller inte känner till hur orginaldelarna ska se ut. Bättre än inget alls, men troligtvis inget för orginalfetishister alltså! :wink:

Vill gärna veta lite om efterfrågan på dessa orginaldelar och var priserna på dom brukar landa - det ger en uppfattning om ifall det är värt jobbet, för det skulle ligga åtskilliga timmars arbete bakom en gjutform som duger för acceptabla kopior... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittar du något så kostar det väl 600 - 1000 kr :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
hammonddme100

Inlägg av hammonddme100 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Han den där snubben som brukar slakta moppar och lägga ut på Tradera,
lade ut en raketare i delar där häromdan...kolla om det finns kvar.... <!-- </EdIndex> --></div>
G-son

Inlägg av G-son »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, det låg ett på tradera: http://www.tradera.com/Undre-kedjeskydd-Crescent-raket-raketare-samt-Saxoped-auktion_96658351
Ett enda bud på 500kr hittills, blir intressant att se hur det går med det. (Övre kedjeskydd finns också, för som som är sugna på ett sånt.) Tydligen ska det vara samma som på saxopeden i alla fall! <!-- </EdIndex> --></div>
Ullen

Inlägg av Ullen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan passa på att tala om att det är riktigt fina grejor.
Endast ytrost ............................

Han den där snubben.......................... :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag trodde slaktarn hette "von Lidl" staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hoppsan, jag sålde ett sånt i Rättvik för en 100,- ing :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
stefan

Inlägg av stefan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
pangerva skrev:Jag trodde slaktarn hette "von Lidl" staff_gemini-1.gif
Fniss!! :cool2: :clapping: thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Men nog skiljer det sig på kedjeskydden. Jag köpte till min 1149 och där passar de nästan perfekt, men när jag provade att montera dem på min 1163 så passade de inte alls.
Kan det ha varit så att fästhålen borrades i efterhand och det därmed kan skilja lite mellan olika mopeder.
Är det någon som vet vilka modeller som är kompatibla? <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar