Koppling HVA 3811

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
nisslars

Koppling HVA 3811

Inlägg av nisslars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har plockat ihop en Monarped med en HVA 44 cc (3811) motor som jag inte får till kopplingen på. Den är remdriven och enväxlad så kopplingsfunktionen känns behövlig. Jag har sprängskiss till motorn och satt ihop allt enligt skisserna. Jag har kollat, dubbelkollat och trippelkollat, men får inte kopplingen att fungera. Jag tittar på kopplingskorgen och lamellen och förstår hur det hela är tänkt att fungera, men icke. Finns det någon som vet hur man monterar/justerar en koppling till en HVA 3811???

Bild

/Lars <!-- </EdIndex> --></div>
HUSQVARNA SPORT

Inlägg av HUSQVARNA SPORT »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kopplins spelet justeras med tappen i mitten lägg till brickor eller ta bort brickor. <!-- </EdIndex> --></div>
nisslars

Inlägg av nisslars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har justerat med brickor så att tappen ligger mot, men korgen vill inte röra sig alls. Det är stenhårt motstånd.
Ska de två muttrarna som håller den yttre tryckskivan vara dragna fast eller ska det vara spel där?
Ska spårringen som sitter på frikopplingscentrumet vara utanför yttre tryckskivan, som sprängskissen visar, eller innanför inre tryckskivan?
Man kan ju vända frikopplingscentrumet och få spårringen på ena eller andra sidan. <!-- </EdIndex> --></div>
nisslars

Inlägg av nisslars »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag löst problemet. Det var fel i sprängskissen. Spårringen ska sitta på insidan av den yttre tryckplattan och inte utsidan som skissen visar.
Nu kan jag ut och puttra lite säkrare på vägarna.

Tack för svar. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar