<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här är en riktig bruksis, här skall inte lackas eller kromas. Men jag kör den mycket. Rosthål i skärmarna, så nivån är lagom.
KOmmer nog att sy ihop sadeln, då det blir så slaskigt i regn. <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->[quote="Raketsport"]Ingen moppe men... Rost98'an med springstart och ståsula. En putstrasa ska aldrig komma i närheten utav denna
ganska lik min NV men den är ju av de-luxe modell har fjädrad optiongaffel å dessutom trampor.. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är en bild på min busmoppe. Håller på att samla delar så att jag får den komplett iaf, men den lär nog aldrig renoveras i min ägo
Slänger upp en bild på min dakota som är täckt av ytrost <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade några bilder på min Stummis! Så såg den ut precis när jag hade köpt den på Ekeby Marknad i Uppsala 2008.
Gick och letade efter en moped på hela marknaden, ville helst ha en Stummis. Helt plötsligt ser jag något Stummis liknande på ett släp lite sådär halvdolt. Den gamla farbrorn begärde endast 3000kr så det var bara att klippa till.
När jag kollade in moppen så kom det fler spekulanter som visade sitt intresse, men jag var snabbare...
Notera de kanske lite udda tändstiftet som även är rosa
Och bara som en kul kontrast flikar jag in en bild på min 15års moppe som här var ny lackad!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt bidrag till tråden (finns ju även i renoveringstråden..) är väl mer sleeper än ratbike kanske, med 3dubbelt antal växlar och 14 gånger originaleffekten
får inte tidiga varianten av 15mm bing plats på ilomotorn eller vilee du bara ha längre insugskanal?
jag hade tänkt att byta till sån på min för jag tycker luftburken är snyggare.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->3år gammal smuts Åker nästan varje dag till jobbet (på sommaren)
Man ska inte skruva med det som fungerar
Startar alltid på första kicken utom förra våren när den tinat fram ur snödrivan
Då blev jag tvungen att kicka två gånger
För mig är det insidan som räknas <!-- </EdIndex> --></div>
erlan skrev:
får inte tidiga varianten av 15mm bing plats på ilomotorn eller vilee du bara ha längre insugskanal?
erlan
Nja, fick bli lite speciall där då cc måttet på pinnskruvarna på den 2.6ps cylindern är större(å bra mycket större insugshål än "trimcylindrarna" med "Batmaninsuget").
Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
erlan skrev:
erlan
Nja, fick bli lite speciall där då cc måttet på pinnskruvarna på den 2.6ps cylindern är större(å bra mycket större insugshål än "trimcylindrarna" med "Batmaninsuget").
Mvh Patrik
aha, då förstår jag. den cylindern har jag bara sett på bild en gång.
200 euro i utropspris på ebay.de om jag inte minns fel. och det var jag för snål för att bjuda.
jag antar att den pinnar på rätt så bra då.