udda kopplingskåpa?

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
mactun

udda kopplingskåpa?

Inlägg av mactun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tänkte sätta ihop en gammal 2 växlad med kick iadag o behövde en kåpa till kopplingssidan. När jag letade igenom gömmorna hittade jag en lustig kåpa som jag inte sett innan. Det sitter som en aluminiumskovel i jämnhöjd med det lilla kugget till kopplingen. Verkar som det ska fånga upp oljan för att sen låta den rinna ner lite nedanför. Satt denna på nån speciell modell? Ovanlig? hjälper eller själper att ha på min motor? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En Komar eller vad är det? <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
mactun

Inlägg av mactun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->trodde alla fattade att det var en sachs :wink: finns det andra märken alltså :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har själv 2-3st sådana kåpor. Jag tror det är till för dom med kedjekoppling. Oljan rinner ner så kedjan får tillräckligt med smörjning?

Kan ha fel, ren gissning. <!-- </EdIndex> --></div>
mactun

Inlägg av mactun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mm så är det nog. Hade lite funderingar om det oxå men trodde de flesta kjedjedrivna var med trampor. Min är för kick. <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace

Inlägg av Amarace »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är ju bara o flytta över "pluggen" för trampaxeln så har man en kickkåpa. <!-- </EdIndex> --></div>
mactun

Inlägg av mactun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jasså :shock: Jo det vet jag men min sitter pluggen i o har suttit där hela tiden av kåpans skick att av göra <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar