
Z-Type
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där bev ju kalas
<!-- </EdIndex> --></div>

Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
- SachsMekarn
- Inlägg: 4094
- Blev medlem: 15 sep 2008, 23:00
- Ort: L-100, Uppsala Län
- zappafan
- Forumsponsor
- Inlägg: 5189
- Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
- Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Fan, jag anade nästan det....fatchance skrev:Tvärt om min vän, jag är stolt över att det inte är en Sachs!zappafan skrev:Har du slipat bort "märket" på kåpan? skäms du att det inte är en Sachs...![]()
Det är ingen text på 802 060 kåporna vet du väl!

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
- Lasse väss
- Forumsponsor
- Inlägg: 5504
- Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
- Ort: Mora/Nusnäs, Sverige
-
- Forumsponsor
- Inlägg: 2305
- Blev medlem: 30 dec 2008, 00:00
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Stämmer att det är en YZ50 cylinder på den, hade lite "gratis" att både
bultdelning och slag var nästan samma dom emellan.
Så det var/är inte så inibaljan med jobb för att få dit bitarna.
Kolv.. Synd att du inte såg tråden tidigare!
Har kämpat rätt bra för att få tag på en rackare. Dessa säljes väldigt sällan
i kit, utan man får köpa kolv, ringar och bult var för sig.
Fick tag på en NOS kolv i Virginia som skulle vara 40mm, det var den inte
när den kom, utan 40,5mm...
Och innan den dök upp så hittade jag ringar i Tyskland för en 40mms kolv...
Nu passade ju inte kolven i cylindern, och jag vill inte borra den heller
eftersom den är fin i loppet.
Hittade sedan en ny kolv i England som var 40mm, och när den kom
visade det sig att den skulle ha 1,5mm tjocka ringar. Mina 40mm:s ringar
var 1 mm...
Skamm den som ger sig tänkte jag och slog till på ytterligare en kolv,
nu ifrån Colorado. Och tro på fan så var det rätt!
(Hittade även en kolvbult i Kalifornien som var rätt:)
Men jag kommer att "spara" ditt vänliga erbjudande angående kolven.
Vis av erfarenhet och fylld till brädden utav pessimism så rasar väl skiten
direkt!
Vad är det för fabrikat på dina kolvar?
(så att jag vet dagen D ) <!-- </EdIndex> --></div>
Tack, tack!sueco skrev:Trevligt bygge! =) Gillas skarpt! Är det YZ50 cylinder? Har några fina racing kolvar till dom! Kanske intressant?
Stämmer att det är en YZ50 cylinder på den, hade lite "gratis" att både
bultdelning och slag var nästan samma dom emellan.
Så det var/är inte så inibaljan med jobb för att få dit bitarna.
Kolv.. Synd att du inte såg tråden tidigare!

Har kämpat rätt bra för att få tag på en rackare. Dessa säljes väldigt sällan
i kit, utan man får köpa kolv, ringar och bult var för sig.
Fick tag på en NOS kolv i Virginia som skulle vara 40mm, det var den inte
när den kom, utan 40,5mm...
Och innan den dök upp så hittade jag ringar i Tyskland för en 40mms kolv...
Nu passade ju inte kolven i cylindern, och jag vill inte borra den heller
eftersom den är fin i loppet.
Hittade sedan en ny kolv i England som var 40mm, och när den kom
visade det sig att den skulle ha 1,5mm tjocka ringar. Mina 40mm:s ringar
var 1 mm...
Skamm den som ger sig tänkte jag och slog till på ytterligare en kolv,
nu ifrån Colorado. Och tro på fan så var det rätt!
(Hittade även en kolvbult i Kalifornien som var rätt:)
Men jag kommer att "spara" ditt vänliga erbjudande angående kolven.
Vis av erfarenhet och fylld till brädden utav pessimism så rasar väl skiten
direkt!
Vad är det för fabrikat på dina kolvar?
(så att jag vet dagen D ) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det var synd! Är rätt insnöad på äldre Yamaha YZ och IT hojar!
Fabrikatet är Noguchi/Yamaha och är slung gjuten med en kolring!
Finns i 40mm, 40,25mm och 40,50mm (komplett kit med kolv, kolvring, kolvbult och clips) Noguchi var Yamaha's trimavdelning på 70 och 80-talet. <!-- </EdIndex> --></div>
Fabrikatet är Noguchi/Yamaha och är slung gjuten med en kolring!
Finns i 40mm, 40,25mm och 40,50mm (komplett kit med kolv, kolvring, kolvbult och clips) Noguchi var Yamaha's trimavdelning på 70 och 80-talet. <!-- </EdIndex> --></div>