Jag har sedan en tid tillbaka haft en gammal DBS Panter på halsen. Den är nog äldre än vad jag är, och det börjar märkas kan man säga. Det har under en längre tid funnits en del, mindre viktiga men ändå trasiga, delar. Detta har väl inte stört mig särskilt mycket, men på senare tid har en del lite vitalare delar börjat rosta ihop och ramla av (t.ex avgasröret och samtliga elsladdar, aj aj aj).
Jag står nu alltså inför valet och kvalet att antingen ta tag i problemet eller skaffa mig ett nytt (problem och moppe alltså

Nu är jag desvärre ingen hängiven mekaniker själv, men jag brukar vara rätt orädd när det kommer till att plocka isär och pilla runt med saker jag inte borde (både på gott och ont).
Jag har därför några rätt enkla frågor som jag hoppas ni hängivna entausiaster kan hjälpa mig med

1. Jag kommer att behöva rengöra tanken från eventuellt skräp som hamnat däri. Har fått tipset att först tömma tanken, sedan hälla i lite diesel och några gamla skruvar och muttrar för att sedan skaka om hela härligheten och hälla ut det (självklart inte på backen). Låter rätt vettigt men känner mig fortfarande lite osäker. Kan detta fungera?
2. Jag har fått tag på dom flesta saker jag behöver köpa, men några detaljer verkar näst intill omöjliga att få tag på, skulle bland annat behöva ett nytt säte. Är det auktion eller tradera.se som gäller eller finns det kanske någon återförsäljare jag missat?
3. Just nu står moppen lutat mot ett staket, hade tänkt att ändra på detta genom att köpa ett nytt stöd (det gamla är trasigt). Även detta verkar näst intill omöjligt att få tag på, kan man kanske använda någon typ av "universal" stöd? Och i så fall vilken typ?
Jag kommer lägga in lite bilder också så fort jag får fart på digitalkameran