Moppen går tre bara sekunder åt gången
-
- Kontakt:
Moppen går tre bara sekunder åt gången
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en Björn Borg-moppe (Crescent 1262) som jag köpt i säcken.
Efter att ha pumpat däck, oljat kedja, bytt tändstift samt skaffat luftburk med tillhörande chokereglage har jag nu lyckats få den att starta.
Motorn startar ganska lätt men går sedan bara ett par sekunder innan den tycker att det är nog.
Jag har blåst rent lite i förgasaren via trotteln och luftskruvsöppningen, men inte mer. Och hjälpt har det inte gjort heller.
Är tacksam för tips om vad som kan vara fel och vad jag skall göra.
Motorn är en Sachs 504, en automathistoria med trampor. <!-- </EdIndex> --></div>
Efter att ha pumpat däck, oljat kedja, bytt tändstift samt skaffat luftburk med tillhörande chokereglage har jag nu lyckats få den att starta.
Motorn startar ganska lätt men går sedan bara ett par sekunder innan den tycker att det är nog.
Jag har blåst rent lite i förgasaren via trotteln och luftskruvsöppningen, men inte mer. Och hjälpt har det inte gjort heller.
Är tacksam för tips om vad som kan vara fel och vad jag skall göra.
Motorn är en Sachs 504, en automathistoria med trampor. <!-- </EdIndex> --></div>
-
-
- Forumsponsor
-
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tömt gammal och fyllt på ny bensin, rengjort soppakranen, plockat ner och blåst rent varenda millimeter jag kunde finna i förgasaren men det hjälper inte. Kompisen provkörde och märkte att den lille mopeden går betydligt längre än tre sekunder om man håller in pys- och centrifugalkopplingen. Men så kan man ju inte hålla på.
Se själv denna video på Youtube
Tacksam för goda teorier och rena spekulationer. <!-- </EdIndex> --></div>
Se själv denna video på Youtube
Tacksam för goda teorier och rena spekulationer. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Mindre avstånd.= lägre tändspänning behövs, lägre krav på tändsystemet.
Inte en permanent rep men en diagnoshjälp. <!-- </EdIndex> --></div>
Turkmeket är ju att prova med att knacka ihop avståndet på stiftet, 0.2mm t ex.Raketsport skrev:Exakt, Cobra! Jag skulle se över tändsystemet.
Mindre avstånd.= lägre tändspänning behövs, lägre krav på tändsystemet.
Inte en permanent rep men en diagnoshjälp. <!-- </EdIndex> --></div>